زنگ ایثار و شهادت در مدارس جیرفت نواخته شد

امروز (۱ مهرماه) همزمان با اولین روز از هفته دفاع مقدس و بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید، زنگ ایثار و شهادت در مدرسه پسرانه شاهد جیرفت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، امروز (۱ مهرماه) همزمان با اولین روز از هفته دفاع مقدس و بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید، زنگ ایثار و شهادت با حضور امام جمعه، نماینده مردم شهرستان های جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان، فرمانده سپاه، فرماندار، رییس اداره آموزش و پرورش و سایر مسئولین شهرستان جیرفت در مدرسه پسرانه شاهد جیرفت برگزار شد.

زنگ ایثار و شهادت در مدارس جیرفت نواخته شد

حجت الاسلام میثم تارم در این آیین، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تبریک سال تحصیلی جدید، گفت: در آیه ۷۸ سوره نحل خداوند می فرماید؛ شما روزی که به دنیا آمدید چیزی از حقایق این دنیا نمی دانستید، خداوند اراده کرد به شما ابزار عمل داد و به شما گوش داد.

زنگ ایثار و شهادت در مدارس جیرفت نواخته شد

امام جمعه جیرفت با بیان اینکه یکی از ابزار یادگیری گوش است شنیدن خیلی مهم است، ابراز کرد: بیشترین یادگیری انسان از طریق شنیدن و گوش دادن است بنابراین شما دانش آموزان باید در کلاس حواست تان جمع باشد و به حرف مربی و معلم گوش دهید.

زنگ ایثار و شهادت در مدارس جیرفت نواخته شد

وی اظهار کرد: بعد خداوند به شما چشم داد، معلوم می شود کارایی گوش از چشم بیشتر است به همین دلیل روشندلان که از ناحیه چشم نمی توانند ببینند از طریق گوش یادگیری، علم آموزی شان و هوش شان قوی است.

زنگ ایثار و شهادت در مدارس جیرفت نواخته شد

حجت الاسلام تارم ادامه داد: طبق آیه شریف سوره نحل خداوند پس از گوش و چشم به انسان عقل داد، انسان بعد از این که سطح سواد و تحصیلاتش به وسیله گوش بیشتر شد آنگاه می تواند از عقل و استدلال های عقلی استفاده کند.

زنگ ایثار و شهادت در مدارس جیرفت نواخته شد

امام جمعه جیرفت اظهار کرد: نوزاد وقتی به دنیا می آید در گوشش اذان و اقامه می گویند تا از بدو تولد متوجه حقانیت خدا، توحید، شهادتین، اذان و اقامه شوند.

وی با اشاره به این که طبق نظر متخصصین جنین در شکم مادر توانایی شنیدن دارد، بیان کرد: خدا به شما ابزار علم آموزی همچون چشم، گوش و عقل داد پس شما هم باید شاکر خدا باشید یعنی به درستی از این نعمات  استفاده کنید و علم بیاموزید تا در آینده مایه افتخار خودتان، والدین، شهر و کشور شوید.

زنگ ایثار و شهادت در مدارس جیرفت نواخته شد

زنگ ایثار و شهادت دفاع مقدس را با مهر و دانش پیوند می‌زند

احمد بلند نظر در این آیین، گفت: نواختن این زنگ در هفته بزرگداشت دفاع مقدس و هفته اول بهار تعلیم و تربیت، شور و شعف خاصی در بین دانش آموزان ایجاد می کند و این برنامه در واقع یادآوری سال‌های حماسه و ایثار و دفاع مقدس را با مهر و دانش پیوند می‌زند.

فرماندار جیرفت خاطرنشان کرد: هدف از نواختن زنگ ایثار در مدارس تحکیم پیوند علم و دانش با اعتقاد به تمامیت و استقلال کشورمان و ارج نهادن به شهدای والامقام، ایثارگران، خانواده معظم شهدا و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس است.

کد خبر 1725276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha