تجمع اعتراضی مردم مراکش در رد عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی

ده ها نفر از مردم موریتانی در رد عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی مقابل مسجدی سعودی در نواکشوت تظاهرات کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از عربی 21، ده‌ها نفر از موریتانیایی‌ها بعدازظهر جمعه مقابل مسجد سعودی در نواکشوت، پایتخت این کشور در رد عادی‌سازی با رژیم صهیونیستی اشغالگر تظاهرات کردند و حمایت  خود را از مسجد الاقصی نشان دادند.

تظاهرکنندگان، پلاکاردهایی را در دست داشتند که بر روی آن نوشته شده بود: «قدس، امانت است، عادی سازی خیانت است و موریتانی عادی سازی را رد می کند».

تظاهرکنندگان همچنین، شعارهایی در رد عادی سازی با اشغالگری سر دادند و خواستار حمایت از مسجد الاقصی و مردم قدس اشغالی به ویژه در سایه تشدید تجاوزات هتک صهیونیست‌ها شدند که  احساسات همه مسلمانان را خدشه دار می‌کنند.

تجمع اعتراضی مردم مراکش در رد عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی

این تظاهرات با «اقدام دانشجویان علیه عادی‌سازی» با توجه به صحبت از عادی‌سازی قریب‌الوقوع بین ریاض و رژیم اشغالگر اسرائیل تحت حمایت آمریکا در مقابل مسجد عربستان برگزار شد.

هدو الداح، مسئول برگزاری این تظاهرات در موریتانی  در سخنرانی خود گفت: مردم موریتانی حمایت خود را از مسئله فلسطین به عنوان مسئله محوری ملت عربی و اسلامی اعلام می کنند و از موضع موریتانی قدردانی می کنند.

وی افزود: موریتانی با عادی سازی مخالف است و بر اهمیت مبارزه با تمام ابزارهای ممکن برای رسیدن به آزادی تمام فلسطین تاکید دارد.

تجمع اعتراضی مردم مراکش در رد عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی

گفتنی است، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اشغالگر، روز جمعه در یک سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، با اشاره به نزدیک شدن به عادی سازی، گفت که معتقد است «اسرائیل» در آستانه یک توافق صلح تاریخی با عربستان سعودی است. با توجه به اینکه نباید به فلسطینیان حق وتوی معاهدات صلح داده شود.

یک روز پیش از سخنان نتانیاهو، ولیعهد سعودی در مصاحبه با شبکه آمریکایی فاکس نیوز گفت که کشورش به عادی سازی روابط با کشور اشغالگر نزدیک‌تر شده است.

تجمع اعتراضی مردم مراکش در رد عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی

کد خبر 1725346

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha