پیگیری وضع مساجد بین راهی مورد توجه دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی باشد|لزوم ارزیابی هزینه کرد بودجه فرهنگی دستگاه ها

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه سامان بخشی به نمازخانه ها و مساجد بین راهی در این خطه از شمال کشور از اهمیت ویژه ای برخوردار است، خواستار رسیدگی به این معضل در استان ذیل شورای فرهنگ عمومی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی- نماینده ولی فقیه در مازندران درنشست شورای فرهنگ عمومی که با حضور سید مجید امامی، دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور برگزار شد، ضمن گرامیداشت سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع)، سالروز آغاز امامت امام زمان(عج) و هفته دفاع مقدس، برلزوم جمع آوری خاطرات رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس تاکید و اظهار کرد: بازخوانی وصیت نامه شهدا و سیره عملی رزمندگان دوران دفاع مقدس ضرورت است.

وی باابراز گلایه مندی از برخی از مدیران که نشست های شورای فرهنگ عمومی را نادیده می گیرند، افزود: مسئول اول استان نباید در جلسات این شورا غائب باشند همچنین حضور فعال و پویا اعضای این شورا در جلسات باید ملاک ارزیابی مدیران دستگاه ها باشد.

حجت الاسلام محمدی لائینی با تاکید براینکه قرارگاه های فرهنگی و نهاد های فرهنگی اجتماعی استان باید در ادامه شورای فرهنگ عمومی باشند، گفت: اعضای این شورا باید به پختگی و نخبگی رسیدده باشند که مسئله فرهنگ یک مسئله بسیار مهم است و باید برای تقویت این حوزه تلاش بیشتری نمایند.

وی در ادامه به معضل بسته بودن مساجد بین راهی در راه های مواصلاتی استان اشاره کرد و افزود: متاسفانه ۹۰درصد مساجد و نمازخانه های بین راهی از وضعیت مطلوب برخوردار نیستند.

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه سامان بخشی به نمازخانه ها و مساجد بین راهی در این خطه از شمال کشور از اهمیت ویژه ای برخوردار است، خواستار رسیدگی به این معضل در استان ذیل شورای فرهنگ عمومی شد.

وی به ضعف معماری در ساخت و ساز بناها در استان اشاره کرد و گفت: مسجد در ساخت و ساز ها در محلات باید محور باشد. احیای معماری ایرانی اسلامی باید مورد توجه باشد.

نماینده ولی فقیه در مازندران بیان کرد:باید ارزیابی شود که شورای فرهنگ عمومی می تواند بر فعالیت شورای فضای مجازی نظارت داشته باشد یا اینکه هم عرض هستند.

وی خواستار ارزیابی بعد فرهنگی گردشگری در ایام تابستان گذشته شد و گفت: همچنین ارزیابی شود که دستگاه های اجرایی بودجه فرهنگی را چگونه هزینه می کنند.

کد خبر 1725347

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha