زنگ مهر و مقاومت در اراک به صدا در آمد/مدرسه قوی آینده درخشان را در پی دارد

همزمان با نخستین روز از ماه مهر و آغاز سال تحصیلی، زنگ مهر و مقاومت در استان مرکزی و به صورت نمادین در دبیرستان خدیجه کبری(س) شهر اراک به صدا در آمد.

 به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، زهرا مظفر، امروز (۱ مهر) در آیین آغاز سال تحصیلی و نواخته شدن زنگ مهر و مقاومت که با حضور مسئولان استانی و شهرستانی، دانش آموزان و فرهنگیان در اراک، گفت: سال تحصیلی جدید «مدرسه قوی،ایران قوی» آغاز می شود و اگر آینده قوی می‌خواهیم باید مدرسه قوی داشته باشیم.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور شاهد و ایثارگران افزود: مدرسه قوی بر پایه سه ضلع دانش‌آموز، معلم و خانواده استورا است و باید تربیت دانش‌آموزان در تراز انقلاب اسلامی و توام با تزکیه، معرفت و معنویت باشد.

وی با بیان اینکه ماه فروردین نوید بخش جوشش و زنده شدن طبیعت است، خاطر نشان کرد: ماه مهر نیز نماد شکوه، جوشش و کوشش دانش‌آموزان در سطح کشور است.

این مقام مسئول در ادامه ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدا به ویژه شهدای دانش آموز و فرهنگی بیان کرد: ۴۰ هزار نفر از فرهنگیان و دانش‌آموزان در دوران انقلاب و دفاع مقدس به مقام شهادت نایل آمدند.

مظفر با تاکید بر اینکه اگر بخواهیم آینده قوی و ایران قوی داشته باشیم باید به مدرسه توجه ویژه داشته باشیم بیان کرد: در مدرسه قوی دانش آموزان در نظر معلم و کادر مدرسه یکسان هستند و معلمان و مدیران رفتارشان با دانش آموزان یکسان باشد.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور شاهد و ایثارگران با بیان اینکه دانش آموزان باید از امنیت فرهنگی برخوردار باشند، بیان کرد: ایجاد آرامش خاطر در مدارس ضروری است و دانش آموزان باید با آرامش و فراغ بال به آموزش بپردازند تا بتوانند با این آموزش ها مرزهای علم و ایمان را شکوفا کنند.

وی همچنین به وظیفه معلمان از نگاه رهبر انقلاب اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند؛ معلمان باید بی سر و صدا به آموزش و تربیت دانش آموزان پرداخته و دانش‌آموزانی پایبند به اخلاق اسلامی و ملی برای ساختن فردای کشور و استان را تربیت کنند.

این مقام مسئول دانش آموزان امروز را سرمایه های ارزشمند ایران اسلامی دانست و ادامه داد: نسل جوان و نوجوان بزرگترین سرمایه و محور توسعه پایدار کشور هستند و آموزش و پرورش نقش مهمی در تربیت این نسل و شکوفایی و پیشرفت کشور برعهده دارد.

کد خبر 1725388

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha