برگزاری برنامه های هفته دفاع مقدس در سطح مساجد، مدارس و مراکز علمی ملایر

فارسی گفت: تلاش شده که برنامه‌های هفته دفاع مقدس شهرستان ملایر به صورت عمومی در سراسر ادارات، مساجد، مدارس و مراکز آموزش عالی و حوزه‌های مقاومت بسیج در محلات برگزار شود.

به گزارش خبرنگار شبستان از شهرستان ملایر، علی اصغر فارسی ، امروز در جمع خبرنگاران در ملایر ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس اظهار کرد:  دفاع مقدس یادآور رشادتها و از خودگذشتگی فرزندان غیور این ملت  برای دفاع از اسلام و انقلاب و خاک این کشور است.

فرمانده سپاه ناحیه ملایر با بیان اینکه امروز باید ارزشها و آرمانهای دفاع مقدس بیش از پیش برای نسل جوان تبیین شود افزود: هفته دفاع مقدس فرصتی برای بیان این ارزشها و یادآوری از خود گذشتگی و دلاوریهای رزمندگان در هشت سال جنگ تحمیلی است.

وی با اشاره به اینکه هفته دفاع مقدس با شعار محوری «ما متحدیم» از ۲۹ شهریورماه آغاز شده است افزود: همزمان با هفته دفاع مقدس بیش از 60 برنامه محوری در سطح شهرستان ملایر اجرا می‌شود.

فارسی گفت: تلاش شده که  برنامه‌های هفته دفاع مقدس به صورت  عمومی در سراسر ادارات، مساجد، مدارس و مراکز آموزش عالی و حوزه‌های مقاومت بسیج در محلات برگزار شود.

وی بیان کرد: روز گذشته با حضور ۴۰۰ نفر از مسئولان، بسیجیان و فرماندهان دفاع مقدس در محل فرمانداری و شرکت در مراسم دیدار ویدئو کنفرانسی با رهبر معظم انقلاب تحت عنوان برنامه «از دیروز تا امروز»  انجام شد.

فارسی شرکت در نماز جمعه و دعای ندبه  توسط بسیجیان، ، نواخته شدن زنگ مقاومت و زنگ آغاز سال‌تحصیلی در مدارس ملایر و به صورت نماین در مدرسه شهید سردار قاسم سلیمانی ، دیدار با امام جمعه ، برگزاری صبحگاه مشترک با حضور نیروهای نظامی و انتظامی در محل گروه مهندسی ۴۳ امام علی(ع)  را از برنامه های هفته دفاع مقدس در ملایر برشمرد.

وی برگزاری رژه خودرویی و موتوری تحت عنوان «رژه اقتدار» با حضور نیروهای مسلح در سطح شهر ملایر ، برپایی همایش نقش بانوان در دفاع مقدس در محل مصلای ملایر با حضور اقشار مختلف ، همایش پیاده‌روی کارکنان ادارات و نیروهای مسلح از محل میدان دکتر بابک تا گلزار شهدای بام ملایر ؛ غباروبی گلزار مطهر شهدا  و... را نیز از دیگر برنامه های هفته دفاع مقدس در ملایر عنوان کرد.

فرمانده سپاه ناحیه ملایر  از برگزاری پنج یادواره با عنوان  آبروی محل در این هفته در ملایر خبر داد و تصریح کرد: دیدار با خانواده معظم شهدا روایتگری راویان دفاع مقدس در مراکز آموزش عالی و مدارس، برگزاری اردوهای جهادی متعدد، ویزیت رایگان بیماران نیازمند و پخش لوازم‌التحریر بین دانش‌آموزان کم‌برخوردار از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس در ملایر است.

فرمانده سپاه ناحیه ملایر با بیان اینکه چند پروژه عمرانی نیزبه همت بسیج سازندگی در این هفته افتتاح و یا عملیات اجرایی آن آغاز می‌ شود گفت: این پروژه ها شامل ساخت خانه برای نیازمندان تحت پوشش بهزیستی، تعریض پل روستای گرجایی افتتاح حوزه مقاومت امام سجاد(ع)  شهر سامن و آغاز آبرسانی به روستاهای بهاره و پیرسواران  است.

وی  با اشاره به برگزاری کنگره هشت هزار شهید استان همدان تصریح کرد: در این راستا نیز برنامه های مختلفی در استان و شهرستان اجرا می‌شود که امسال مقرر شد در قالب این کنگره، مدال‌هایی مختص هر شهید طراحی و تهیه شود،

 فارسی بیان کرد: قرار است برای خانوادههای معظم شهدای ملایر نیز این مدال ها را دریافت کرده و در دیدار با خانوادهای معظم شهدا تقدیم  خانواده های یک هزار و 100 شهید ملایر خواهد شد.

کد خبر 1725426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha