پیش بینی پذیرایی از ۷۰ هزار زائر پاکستانی در خراسان جنوبی

عباس‌زاده با بیان اینکه هشت موکب برای پذیرایی از زائران پاکستانی در خراسان جنوبی فعالیت دارند، گفت: پیش‌بینی می‌شود که در استان بیش از ۷۰ هزار زائر پاکستانی را پذیرایی کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، علیرضا عباس‌زاده صبح امروز (۲ مهر) در بازدید از موکب‌های مزار سیدعلی شهرستان نهبندان، اظهار کرد: پس از مراسم اربعین حسینی و مراسم‌های پایان ماه صفر در استان خراسان جنوبی میزبان زائران پاکستانی برای برگشت به کشورشان هستیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: امسال برنامه‌ریزی مفصلی با هماهنگی ستاد بازسازی عتبات عالیات، اداره کل اوقاف و امور خیریه استان، ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، بنیاد علوی و فرمانداران انجام شد و در شهرستان‌های بیرجند، قاین و نهبندان تعداد پنج موقف برای اسکان و پذیرایی زائران پاکستانی برپا شده است.

وی با بیان اینکه بلافاصله پس از ایام ماه صفر و شهادت امام رضا (ع) برگشت زائران پاکستانی به کشورشان آغاز شده است، ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود که در استان خراسان جنوبی بیش از ۷۰ هزار  زائر پاکستانی را در این مدت پذیرایی کنیم.

عباس‌زاده با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان هفته آینده زائران پاکستانی اباعبدالله الحسین و امام رضا (ع) را در مسیر استان خراسان جنوبی داشته باشیم، گفت: در مجموع هشت موکب مردمی در این پنج موقف استان برای پذیرایی از زائران پاکستانی برپا است و امیدواریم با بهترین خدمات و با کمترین نگرانی در خدمت این زائران باشیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی افزود: برای استان و ستاد بازسازی عتبات عالیات مهم بود که زائرین پاکستانی که مهمان خراسان جنوبی هستند حداقل یکبار در مواکب پذیرایی شوند و اگر در ساعات آخر شب وارد استان می‌شوند در این مواکب پذیرایی و اسکان داده شوند.

وی ادامه داد:  برای تأمین سوخت ماشین‌های حامل زائران پاکستانی برنامه‌ریزی شده و جایگاه‌هایی در این زمینه پیش‌بینی شده است.

عباس‌زاده یادآور شد: موکب‌های مزار سید علی نهبندان، امامزادگان باقریه بیرجند، مسجد ابوالفضل (ع) نهبندان، امامزاده زید بن محمد قاین و مسجد جامع شهر خضری دشت بیاض میزبان زائران پاکستانی هستند.

وی در ادامه بیان کرد: با همکاری پلیس راه خراسان جنوبی و مواکب مردمی، اتوبوس‌هایی که حامل زائران پاکستانی هستند در مبادوی ورودی استان به‌خصوص خضری دشت بیاض شناسایی و برای ارائه خدمات‌ در مواکب پنجگانه سطح استان ساماندهی می‌شوند، گفت:

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر بحث ساماندهی میقات الرضا(ع) در سطح استان، تصریح کرد: این مهم به صورت جدی در دستور کار است و کارگروه ویژه آن نیز تشکیل شده و امامزاده سید علی نهبندان حتما یکی از میقات‌ الرضاهای سطح استان خواهد بود.

کد خبر 1725457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha