بازسازی مسجد تاریخی «تینمل» متعلق به ۹ قرن پیش در مراکش آغاز می شود

مراکش به زودی بازسازی مسجد تاریخی «تینمل» متعلق به ۹ قرن پیش را که در نتیجه زلزله خسارت دیده است، آغاز می کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از آناتولی، مراکش قصد دارد مسجد تاریخی تینمل را که ۹ قرن قدمت دارد و در ارتفاعات کوه‌های بلند اطلی در نزدیکی شهر مراکش قرار دارد،  به دلیل آسیب‌های ناشی از زلزله ویرانگر که هشت سپتامبر این کشور را لرزاند، بازسازی کند.

المهدی بن سعید، وزیر فرهنگ و ارتباطات پس از بازدید از این مسجد و تعدادی از بناهای تاریخی آسیب دیده در زلزله اخیر، گفت: از دوشنبه (سوم مهر) تحقیقات لازم برای بازسازی این مسجد تاریخی آغاز می شود.

زمین لرزه‌ای که مراکش را لرزاند، به تعدادی از ساختمان‌ها و مساجد قدیمی مانند مسجد اعظم تینمل و بخشی از دیوار تاریخی شهر مراکش و منطقه الملاح که یهودی نشین بود، خسارت وارد کرد.

مسجد تینمل در سال ۱۱۴۸ میلادی در دوره اولین خلیفه موحدون؛«عبدالمومن بن علی» ساخته شد و به مدت ۹ قرن باقی ماند.

بن سعید می گوید: بازدید میدانی به منظور بازسازی اماکن تاریخی و قدیمی آسیب دیده از زلزله انجام شده است. مسجد تینمل خسارت زیادی دیده است.

در هشتم سپتامبر زمین لرزه به بزرگی هفت ریشتر در تعدادی از شهرهای بزرگ مراکش از جمله رباط، مکناس و فاس و مراکش و کازابلانکا، اگادیر و تارودانت را لرزاند. در نتیجه آن دو هزار و ۹۴۶ نفر کشته و شش هزار و ۱۲۵ نفر زخمی شدند و خسارت‌های گسترده ای نیز برجای ماند.

کد خبر 1725485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha