جشن بیعت در سراسر استان اصفهان برگزار می شود

جشن بیعت در سراسر استان اصفهان همزمان با سالروز امامت امام زمان(عج) برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، عید بیعت و جشن آغاز ولایت و امامت حضرت ولیعصر روز پس از شهادت امام حسن عسگری(ع) برگزار می شود.

سال های اخیر این جشن رونق یافته که هیات های مذهبی و گروه های مردمی جشن هایی را در مساجد و شهر و روستاها برگزار می کنند و مردم با امام زمان خود بیعت می کنند.

گروه های مردمی در استان اصفهان نیز برنامه هایی را برای این مناسبت پیش بینی کرده و اجرا می کنند که سخنرانی، مدیحه سرایی، شعرخوانی و برگزاری مسابقه از جمله این برنامه ها است.

جشن روز بیعت در مساجد و محافل عمومی

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به آغاز امامت حضرت ولیعصر(عج) پس از شهادت امام حسن عسگری(عج) گفت: این مراسم در بین شیعیان مرسوم بوده و این روز را عید می گیرند.

آیت الله سید ابوالحسن مهدوی افزود: این جشن به دلیل اینکه روز شهادت شیعیان مشغول عزاداری هستند، روز پس از آن برگزار می شود.

وی با اشاره به آغاز دوران امام زمان اظهارداشت: کسی از حضرت مهدی خبرنداشت و دشمنان به دنبال جلوگیری از ادامه خط امامت بودند.

جشن بیعت در شهرهای استان اصفهان

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان از برگزاری جشن های بیعت و آغاز امامت و لایت در شهر و روستاها خبرداد و گفت: این مراسم به صورت مردمی برگزار می شود.

حجت الاسلام مهدی فوقی ادامه داد: جشن های عید بیعت در مساجد، میادین شهرها و روستاها و مراکز عمومی توسط هیات های مذهبی، کانون های مساجد و تشکل های مردمی اجرا خواهد شد.

وی سخنرانی، جشن، توزیع نذری، مدیحه سرایی، اجرای سرود و برنامه های فرهنگی از این قبیل به همین مناسبت به اجرا می رسد.

کد خبر 1725520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha