روز باز مساجد / درهای 250 مسجد بریتانیا به روی غیر مسلمانان باز شد

با عنوان «از مسجد من بازدید کن» درهای 250 مسجد در بریتانیا برای معرفی اسلام به روی غیر مسلمانان گشوده شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الجزیره، شورای مسلمانان بریتانیا، به منظور معرفی اسلام با عنوان «مسجد من را ببینید»، روز درهای باز مساجد را برگزار کرد.

بر همین اساس، طی دو روز شنبه و یکشنبه (یکم و دوم مهر ماه) بیش از 250 مسجد در سراسر بریتانیا درهای خود را به روی بازدیدکنندگان از همه ادیان و مذاهب باز کردند.

شورای مسلمانان بریتانیا، طی دو روز شنبه و یکشنبه با فعالیت‌های متنوعی که توسط مساجد شرکت‌کننده برگزار شد، سمینارهایی را برای معرفی اسلام و ایجاد پل‌های دوستی با دیگر ادیان ترتیب دادند و با شیرینی و غذا از بازدید کنندگان استقبال کردند.

شورای مسلمانان بریتانیا از طریق هشتگ «#VisitMyMosque» (دکمه مسجد من) صحنه‌ها و کلیپ‌های ویدیویی متعددی را از حضور بازدیدکنندگان در این مساجد منتشر و پخش کرد.

شورای مسلمانان بریتانیا، در فوریه 2015  این اقدام ابتکاری را با مشارکت حدود 20 مسجد آغاز کرد و در سال های بعد نیز این اقدام ادامه یافت و بیش از 250 مسجد در حال حاضر در این امر مشارکت دارند.

این ابتکار شاهد حضور برجسته ای از چهره های سیاسی و نمایندگان سازمان های جامعه مدنی در بریتانیا است که از مساجد در مناطق محلی خود بازدید می کنند.

کد خبر 1725544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha