از غرفه مبارزین انقلابی جیرفت تا عکس یادگاری با شهدا در نمایشگاه خاکیان افلاکی

محمد سلیمانی ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، گفت: نمایشگاه خاکیان افلاکی با ۸ غرفه به نام هشت سال دفاع مقدس در جوار مرقد مطهر شهدای گمنام در مصلی پیامبر اعظم (ص) جیرفت افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، امروز به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس نمایشگاه افلاکیان خاکی با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان، معاون سیاسی امنیتی فرماندار، جانشین و معاون فرهنگی سپاه ناحیه مقاومت بسیج جیرفت و جمع دیگری از مسئولین افتتاح شد.

محمد سلیمانی در حاشیه برگزاری این نمایشگاه، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، گفت: این نمایشگاه با ۸ غرفه به نام هشت سال دفاع مقدس در جوار مرقد مطهر شهدای گمنام در مصلی پیامبر اعظم (ص) جیرفت افتتاح شد.

مدیر کمیته خادمین شهدا جیرفت افزود: اولین غرفه تحت عنوان غرفه شهدای مقاومت مبارزین انقلابی جیرفت نامگذاری شده که در این غرفه عکس هایی از شهدای مبارز انقلابی به نمایش گذاشته شده است.

وی بیان کرد: غرفه شروع جنگ و عملیات یکی دیگر از غرفه های این نمایشگاه است که بخشی از عملیات های دفاع مقدس به تصویر کشیده شده است.

سلیمانی با بیان اینکه غرفه ای هم برای بزرگداشت یاد و خاطره شهدای گمنام بر پا شده، ابراز کرد: یکی دیگر از غرفه های این نمایشگاه، غرفه شهدای لشکر ۴۱ ثارالله است که تصاویری از فرماندهان و شهدای این لشکر در آن به تصویر کشیده شده تا بتوانیم نوجوانان و جوانان را با سیره این شهدا آشنا کنیم.

مدیر کمیته خادمین شهدا جیرفت اظهار کرد: یکی از غرفه های این نمایشگاه به نام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی مزین شده و در این غرفه ۴۰ خاطره از سردار دلها به صورت تصویر نمایش داده شده است.

وی با اشاره به این که غرفه جنگ نرم نام یکی دیگر از غرفه های نمایشگاه خاکیان افلاکی است، عنوان کرد: به گفته مقام معظم رهبری، جنگ هنوز تمام نشده و تنها شکل آن تغییر کرده و دفاع همچنان باقی است.

سلیمانی خاطرنشان کرد: خیمه امام زمان (عج) نام یکی دیگر از غرفه هاست و در این خیمه سیره شهدایی که در عملیات ها امام زمان (عج) به آنها مدد و یاری می کرد به تصویر کشیده شده است.

مدیر کمیته خادمین شهدا جیرفت با اشاره به این که بخشی از این نمایشگاه به غرفه حجاب اختصاص یافته است، بیان کرد: در این غرفه سعی شده اهمیت حفظ حجاب و عفاف به تصویر کشیده شود.

وی اضافه کرد: غرفه عکس یادگاری با شهدا آخرین غرفه این نمایشگاه است که در آن بازدید کنندگان می توانند با عکس شهدا عکس یادگاری بگیرند و در پایان هم با شهدا بیعت که همواره رهرو آنها خواهند بود.

سلیمانی یادآور شد: فضای نمایشگاه خاکیان افلاکی به گونه ای طراحی شده که پس از گذشت از غرفه های متعدد آن به مرقد مطهر شهدای گمنام می رسید و می توانید زائر قبور مطهر این شهدا باشید.

مدیر کمیته خادمین شهدا جیرفت ادامه داد: این نمایشگاه از امروز تا ۱۰ مهرماه در جوار مرقد مطهر شهدای گمنام دایر است و علاقمندان می توانند صبح ها از ساعت ۸ تا ۱۲ ظهر و عصر ها از ساعت ۳ تا ۱۰ شب از این نمایشگاه دیدن کنند.

وی گفت: از همه نهادها به ویژه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان، ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان جیرفت، اداره کل صمت جنوب کرمان، کانون خادمین شهدای شهرستان جیرفت که در برپایی این نمایشگاه ما را یاری کردند، تشکر می کنم.

کد خبر 1725576

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha