سوره نحل در قرآن کریم شگفت انگیز است

مک کی اورتون، محقق آمریکایی در علم زنبور عسل درحالی که یک نسخه ترجمه شده از قرآن کریم را در دست دارد، تحسین خود را از توصیف قرآن کریم از نقش زنبورها در کندو ابراز کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الجزیره، مک کی اورتن، محقق آمریکایی است که 10 سال است در زنبورداری در کالیفرنیا کار می‌کند.

وی در یک کلیپ ویدیویی در حساب اینستاگرام خود در حالی که یک نسخه ترجمه شده از قرآن کریم را در دست دارد، شروع به خواندن سوره نحل کرد.

این محقق آمریکایی ، از توصیف قرآن کریم از نقش زنبورها در کندو و ملکه ابراز شگفتی کرد و  همچنین شگفتی خود را از دقت جزئیات موجود در سوره نحل ابراز کرد.

اورتن در این ویدیو گفت:  شنیدم که در قرآن سوره ای در مورد زنبور عسل وجود دارد و مشتاق شدم آن را بررسی کنم و این چیزی است که پیدا کردم، سوره شماره 16 قرآن کریم،«نحل» نام دارد. قرآن آنقدر به زنبورها احترام می گذارد که کشتن زنبورها را گناه می داند.

وی افزود: سه چیز اصلی در قرآن من را به شگفتی واداشته است، اول اینکه قرآن در مورد عسل صحبت می کند، می گوید (از شکم آنها نوشیدنی به رنگ های مختلف بیرون می آید که در آن شفا برای مردم است) و در واقع به رنگ های مختلف عسل اشاره دارد و من این را دوست دارم. عسل یک غذای بسیار جادویی است.

وی ادامه داد: دومین چیز این است که زندگی خود را اگر با کندوی عسل شبیه سازی کنید این پیام را می‌دهد که کوشا فداکار باشید  و اگر کندو خانه شما باشد و زنبورها، خانواده شما باشند یعنی اینکه در یک خانواده به کمک همه نیاز است و به نظر من این بسیار زیباست.

وی افزود: «سومین و آخرین موردی که به نظر من واقعاً فوق‌العاده بود این است که قرآن در اصل به زبان عربی نوشته شده است و در زبان عربی افعال مؤنث و مذکر هستند و افعالی که قرآن برای توصیف زنبور در ساختن، خوردن، جستجوی غذا و کار کردن به کار برده است، همه افعال مؤنث هستند.

این محقق آمریکایی در ادامه اظهار کرد: زمانی که قرآن نوشته شده است، هیچ دانشی در مورد زنبورها اینکه زنبور زن، مقام اول را دارد و زنبورهای دیگر کارگر هستند،  وجود نداشته است و بنابراین، بسیاری از مردم می‌گویند که این یک نشانه و یک راه ساده است که از طریق آن می‌توانیم بدانیم که این یک کتاب الهام بخش است که توسط خدا نوشته شده است، چه فردی مذهبی باشید و چه نباشید.

در کلیپی دیگر در صفحه اینستاگرام خود، اورتن با گروهی از کودکان ظاهر شد که لباس سفید، ماسک و دستکش پوشیده بودند تا خود را از نیش زنبور محافظت کنند.

اورتن گفت: بچه ها و زنبورها، هیچ ترکیبی بهتر از این در جهان وجود ندارد.

این محقق آمریکایی گفت: قبلاً درباره رقص زنبورها منتشر کرده بود و می گفت: رقص و بال زدن زنبورها، یکی از شگفتی های طبیعت است و تقریباً هیچ کس درباره آن نشنیده است.

در فوریه 2020، یک تیم علمی توانستند از طریق رقص زنبورها ارتباط زنبورها را رمزگشایی کنند که از آن برای تعیین مکان غذای خود در طبیعت از نظر مقصد و مسافت استفاده می‌کنند و این افق های جدیدی را برای زنبورداران باز می‌کند.

فرآیند ضبط رقص زنبورها حدود دو سال طول کشید و مشخص شد که رقص زنبورها فقط به زنان محدود می‌شود، زیرا نرها نقشی جز جفت گیری ندارند.محققان دریافتند که زنبورها برای تعیین مقصد در مقایسه با موقعیت خورشید زاویه می‌گیرند و همچنین حرکات دیگری را برای تعیین فاصله انجام می‌دهند که در زمان اندازه گیری می‌شود. زنبورها، رقص های متوالی انجام می‌دهند و چرخه های سریع انجام می‌شود.

مطالعات نشان داده است که ملکه زنبورها از 3 دسته تشکیل شده است، ماده های کارگر، ماده های ملکه و نر  که دسته دوم وقت خود را صرف غذا خوردن، استراحت و پرواز به مکان های ویژه ای انجام می‌دهند که در آنجا گرد هم می آیند و منتظر فرصتی برای جفت گیری با ملکه ها هستند.

در مورد کارگران زن، وظایف آنها بین جمع آوری شهد گل و گذاشتن آن در انبارهای کندو تقسیم می شود، نوع دیگری در داخل کندو برای ساختن خانه های شش ضلعی کار می‌کند و نوعی زنبور نیز وجود دارد که غذای مخصوص ملکه را تهیه می‌کند.

طبق مطالعات انجام شده، ماموریت ملکه فقط تولید مثل است، پس از تخم گذاری، می‌میرد تا ملکه جدیدی را از بین نسل بعدی انتخاب کند و تمام گونه های مشابه ملکه انتخابی را می‌ کشد تا ملکه درباره اقتدار او اختلافی نداشته باشد.

درب سلول نیز نگهبانانی هستند که کارگران را با دقت جست و جو می کنند، اگر کسی با نجاست یا چیزی با بوی بد برخورد کند، مجازات اعدام، اخراج و ممانعت از ورود به سلول است.

کد خبر 1725647

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha