همان نقشی که مساجد در دفاع مقدس داشتند، باید امروز در جنگ فرهنگی نیز ایفا کنند

نایب رئیس مجلس با بیان این‌که بینش مردم نسبت به مسائل در مساجد تعمیق و ایمان شان محکم تر می شود، گفت: اگر بخواهیم فرهنگ جهاد و شهادت باقی بماند باید با محوریت مساجد باشد و با همین سیاست این خط را جلو ببریم.

حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به نقش مساجد در دوران دفاع مقدس، گفت: امام خمینی(ره) زمان دفاع مقدس فرمودند که "چرا برجسته ترین جا در مسجد محراب است"؟ ایشان در جواب این پرسش فرمودند"محراب محل حرب است" یعنی جهاد، حرب و قتال فی سبیل الله خروجی مسجد و آموزه های دینی است. در دوران مقدس شاهد بودیم اگر نیروی برای جبهه بسیج می شد از مساجد، حسینیه ها و تکایا بود. پایگاه های بسیجی در اعزام نیرو به جبهه موفق بود که آن پایگاه در مسجد مستقر باشد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: پایگاه های مساجد موفق تر از پایگاه های محلات و اصناف بودند، چون در مسجد بودند. خداوند به پیامبر فرمودند مومنین را برای تحریک و تعریض برای جنگیدن در راه خدا در مساجد بسیج کنید. معمولا پاتوق مومنین مساجد است. در مساجد است که بینش مردم نسبت به مسائل تعمیق و ایمان شان محکم تر می شود. رزمنده ما از مسجد می رفت و همه مراسم اش بعد از شهادت نیز در مسجد بود. اگر عزیزی از جبهه برمی‌گشت سراغ دوستان مسجدی اش می آمد، اخبار در مساجد رد وبدل می شد، ستادهای جمع آوری و کمک های مردمی با محوریت مساجد بود.

وی افزود: در واقع تامین نیروی جبهه و جنگ، تامین پشتیبانی های لازم برای آن نیروها، بصیرت افزایی و خنثی کردن توطئه های دشمن و ترویج اخبار جبهه غالبا با محوریت مساجد انجام می شد.

نماینده مردم قم در مجلس با اشاره به نقش مساجد در ترویج و تقویت فرهنگ ایثار و شهادت گفت: فلاسفه می گویند "هر چیزی که عامل موجوده چیزی هست عامل بقا آن نیز هست". یعنی چیزی که باعث ایجاد احداث و بروز چیزی شده است بقا و دوام آن نیز به همان است. اکسیژن ماده لازم برای آتش و سوختن است اگر حرارت هوا و مواد از بین برود، آتش خاموش می شود. همان گونه که مساجد عامل پیروزی ما در دفاع مقدس بودند، در حال حاضر نیز می تواند عامل پیروزی ما در جبهه فرهنگی باشند. اگر بخواهیم فرهنگ جهاد و شهادت باقی بماند باید با محوریت مساجد باشد و با همین سیاست این خط را جلو ببریم.

انتهای پیام/

کد خبر 1725650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha