ترویج سیره آیت الله کوهستانی (ره) موجب تقویت صداقت بین اقشار مختلف جامعه می شود

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه ترویج سیره آیت الله کوهستانی (ره) موجب تقویت صداقت بین اقشار مختلف جامعه می شود، گفت: معرفی آیت الله کوهستانی(ره) نباید در سطح همایش‌ها محدود شود، بلکه باید بتوان این افراد را در میان جامعه معرفی کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی-نماینده ولی فقیه درمازندران و امام جمعه ساری در نشست اعضای شورای سیاستگذاری نخستین کنگره ملی آیت الله محمد کوهستانی(رحمت الله علیه) عالم وارسته اهل کوهستان شهرستان بهشهر، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و سالروز آغاز امامت و زعامت امام زمان(عج) با بیان اینکه آیت الله شیخ محمد کوهستانی عالم عارف بوده اند، اظهار کرد: این عالم وارسته مصداق بارز «مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضیٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا در میان مؤمنان مردانی هستند که بر سر عهدی که با خدا بستند صادقانه ایستاده‌اند؛ بعضی پیمان خود را به آخر بردند (و در راه او شربت شهادت نوشیدند)، و بعضی دیگر در انتظارند؛ و هرگز تغییر و تبدیلی در عهد و پیمان خود ندادند.» سوره احزاب آیه ۲۳بودند.

وی با بیان اینکه ترویج سیره علمی و علمی این عالم وارسته می تواند جریان صداقت را در جامعه امروزی تقویت کند، افزود: نوجوانان و جوانان باید از این عالم دینی با تقوا درس درست زیستن با دنیا بودن اما دل به دنیا نبستن را بیاموزند.

حجت الاسلام محمدی لائینی به پیش کنگره آیت الله کوهستانی (ره) که در مشهد مقدس برگزار شد اشاره کرد و گفت: باید نقاط قوت و ضعف این پیش کنگره بررسی و نقاط قوت آن برای برگزاری بهتر آئین اختتامیه این کنگره ملی که ۱۲مهر ماه جاری در بهشهر برگزار می شود بهره گرفته شود.

نماینده ولی فقیه درمازندران  خاطرنشان شد: معرفی این شخصیت ها نباید در سطح همایش‌ها محدود شود، بلکه باید بتوان این افراد را در میان جامعه معرفی کرد.

وی در بخشی از سخنانش خواستار برگزاری کنگره شهید سیدعبدالکریم هاشمی نژاد به میزبانی بهشهر شد و افزود: این کنگره باید با رویکرد علمی برگزار شود.

کد خبر 1725655

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha