در سیل آستارا بیش از هزار واحد مسکونی آسیب وارد شد

جودی با بیان‌اینکه در سیل آستارا به هزار و ۲۲۰ واحد مسکونی و تجاری آسیب وارد شد، گفت: این واحدهای مسکونی و تجاری در سطح شهر و روستاهای آستارا آسیب دیدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، مجید جودی امروز(دوشنبه، ۳ مهر) در جریان بازدید از مناطق سیل‌زده این شهرستان،اظهارکرد: در سیل اخیر آستارا، ۲۰  واحد مسکونی و تجاری تخریب شد.

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان‌اینکه همچنین در سیل هفته گذشته به حدود هزار و ۲۰۰ واحد در سطح شهر و روستاهای شهرستان آسیب وارد شد، افزود: این آمار بر اساس بازدیدهای میدانی کارشناسان، مراجعه و اعلام سیل‌زدگان به دست آمده است.

وی با اشاره به اینکه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی پیشنهاد داده برای واحدهای احداثی مسکونی و تجاری ۴۰۰ میلیون تومان تسهیلات کم بهره اعطا و ۸۰ میلیون تومان نیاز کمک بلاعوض شود، تصریح‌کرد: همچنین بنیاد مسکن پیشنهاد  داده برای واحدهای تعمیری ۸۰ میلیون تومان تسهیلات کم بهره و ۴۰ میلیون تومان  کمک بلاعوض به هر واحد اختصاص یابد.

جودی گفت: در حال حاضر میزان تسهیلات ناشی از حوادث برای واحدهای شهری ۳۵۰ میلیون تومان کم بهره با ۱۰۰ میلیون تومان بلاعوض و برای واحدهای روستایی ۵۰ میلیون تومان با ۲۰ میلیون تومان بلاعوض است.

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خاطرنشان‌کرد: تصمیم‌گیری درباره میزان تسهیلات و چگونگی پرداخت به سیل‌زدگان توسط دولت تعیین و ابلاغ می‌شود.

کد خبر 1725687

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha