مهمترین کار کانون های فرهنگی رونق و آبادانی مسجد است

مهمترین کار کانون های فرهنگی، هنری مساجد، تلاش در راستای رونق و آبادانی مسجد و جذب جوانان به این پایگاه های دینی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، مرتضی انقانی، در نشست فصلی ویژه مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان دلیجان که با محوریت آموزش فضای مجازی و رسانه در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دلیجان برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و عرض تبریک ایام ولادت حضرت محمد صلی الله علیه و آله و گرامیداشت هفته وحدت گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی فعالیت های گسترده ای را در بخش های مختلف دارند و با توجه به اعضای خود که بیشتر قشر جوان و نوجوان هستند می توانند بسیار تاثیرگذار باشند.

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی، ضمن تشکر از زحمات مدیران و همه عزیزانی که در کانون های مساجد دلیجان ایفای خدمت می کنند، افزود: این عزیزان به صورت جهادی و با کمترین حمایت های مالی سازمانی و به صورت خودجوش و مردمی فعالیت های گسترده ای را انجام می دهد که بحمدالله این فعالیت ها آثار و برکات فراوان داشته است.

وی خاطر نشان کرد: خدا را شاکریم که با تلاش و کوشش، به قله ها نزدیک شدیم و باید با همه سختی ها و کمی ها و کاستی ها مقاومت کنیم و مکرمت های فرهنگی و فضایل اخلاقی مردم محله را با جذب به مساجد ارتقاءبخشبم.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد طبق قانون موظف است ظرفیت و امکانات دولتی و مردمی را برای مقابله با تهاجم فرهنگی و جذب نوجوانان و جوانان به مساجد بکار گیرد، اضافه کرد:‌ در همین راستا ستاد فهما استان مرکزی هم با رایزنی و اخذجلسات با دستگاهها و نهاد های همسو و هم وظیفه در استان، تمام تلاش خود را برای به نتیجه رسیدن این مهم بکار می گیرد.

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی ادامه داد: مهمترین کار کانون های فرهنگی در رونق و آبادانی مسجد و اضافه کردن یک صف به صفوف نماز جماعت است.

انقانی اضافه کرد: تجلی تمام افعال کانون های مساجد در اقامه نماز جماعت پرشور با حضور آحاد مردم محله خصوصاً نوجوانان و جوانان است.

گفتنی است، در انتهای این جلسه هر کدام از مدیران به ایراد نقطه نظرات و انتقادات و پیشنهادات خود پیرامون موضوع رسیدگی به کانون ها و حمایت از آن ها بیان داشتند و انتظارات حمایتی خود در انجام امور فعالیتی در کانون مساجد را مطالبه کردند.

لازم به ذکر است، در شهرستان دلیجان ۲۲ کانون فرهنگی هنری شهری و روستایی، در حال فعالیت هستند.

کد خبر 1725714

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha