شورای حکمای مسلمان، اهانت به قرآن در لاهه را محکوم کرد

«شورای حکمای مسلمان» به ریاست جناب آقای دکتر احمد الطیب، امام اعظم الازهر، پاره کردن قرآن کریم توسط گروهی از افراد افراطی در مقابل چندین سفارت در لاهه را به شدت محکوم می کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « see.news»، «شورای حکمای مسلمان» به ریاست جناب آقای دکتر احمد الطیب، امام اعظم الازهر، پاره کردن قرآن کریم توسط گروهی از افراد افراطی در مقابل چندین سفارت در لاهه را به شدت محکوم می کند.

این شورا همچنین تاکید کرد که اینگونه اقدامات جنایتکارانه منعکس کننده نژادپرستی نفرت انگیز نسبت به اسلام و مسلمانان است.

شورای حکمای مسلمان اعلام کرد که این گونه اقدامات تحریک آمیز که احساسات میلیون ها مسلمان در سراسر جهان را آزار می دهد، به ویژه در جشن میلاد پیامبر اکرم (ص) را رد و محکوم می‌کند.

این شورا از همه کشورهای غربی درخواست کرد تا درک درستی از اسلام و آموزه های تسامح و تساهل که در آن وجود دارد، داشته باشند و به بهانه واهی «آزادی بیان» بر بدنام کردن مقدسات اسلامی تکیه نکنند.

شورای حکمای مسلمان همچنین خواستار ضرورت وضع قوانین الزام آور بین المللی شد که تحقیر ادیان و متون مقدس را یک جرم تلقی کرده و از مجرای قانون به آنها رسیدگی کنند.

این شورا همچنین بر رویارویی با همه اشکال تعصب، نفرت و اسلام هراسی تاکید کرد و گفت که این گونه اقدامات، تلاش‌ها برای گسترش و ترویج ارزش‌های گفتگو، مدارا، همزیستی، پذیرش و احترام به دیگران را تضعیف می‌کنند.

کد خبر 1725729

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha