هر روز جنگ برکاتی برای ملت ایران داشت و دوست را از دشمن شناختیم

مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس و بزرگداشت ایثارگری شهدا، جانبازان و رزمندگان گرانقدر هشت سال دفاع مقدس با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین نواب درسازمان حج و زیارت برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در این مراسم که به پاس گرامیداشت یاد و نام شهدا، رزمندگان، ایثارگران و آزادگان جنگ تحمیلی برگزار شد، تاکید کرد: درحالیکه درهشت سال دفاع مقدس تمام دنیا درمقابل نظام نوپای اسلامی ایستاد و از صدام حمایت کرد ولی این موشک های ایرانی بود که پایگاه عین الاسد آمریکائی ها در عراق را ویران کرد و این از برکات جنگ تحمیلی است.  


 حجت الاسلام و المسلمین «سید عبدالفتاح نواب» با بیان منشور روحانیت حضرت امام راحل(رضوان الله علیه) تصریح کرد: هر روز جنگ برکاتی برای ملت ایران داشت و در جنگ بود که ما دوستان و دشمنان خود را شناختیم و به این نتیجه رسیدیم که باید روی پای خود بایستیم.


نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدای مسجدالحرام ومنا به روایت "ما مِن بَلِیّةٍ إلاّ و للّه ِ فیها نِعمَةٌ تُحیطُ بِها - هیچ گرفتاری و بلایی نیست مگر آن که نعمتی از خداوند آن را در میان گرفته است " از امام حسن عسکری(ع) اشاره کرد و گفت: بلایا و سختی های موجب رشد جوامع و انسان ها می شود و زمینه ارتباط بیش تر بین انسان مؤمن و معبود بی همتا را فراهم می کند.


وی با بیان اینکه ابتلا و آزمایش از زمان حضرت آدم صفی الله وجود و ادامه داشته است، ابتلا و گرفتاری را نعمت برشمرد و اظهار داشت: در آزمایش های الهی خیلی ها موفق نمی شوند و این اختصاص به کوچک و بزرگ هم ندارد.


وی افزود: خداوند بزرگ حتی ابراهیم خلیل الله را هم آزمود و علاقمند به فرزند کرد ولی او همه این بندها را پاره کرد و فقط تسلیم فرمان الهی بود و فرزند دلبندش را برای قربانی آورد و پشتوانه امامت جناب ابراهیم سربلندی در آزمون الهی بود.


نماینده ولی فقیه در امورحج و زیارت سپس جنگ احزاب را جنگی ترکیبی علیه پیامبر و مسلمانان دانست که دشمن از تمام شیوها برای شکست مسلمانان استفاده کرد و افزود: نتیجه صحیح عمل کردن در ابتلا موفقیت است.


وی افزود: خدواند بنده مومن را با انواع گرفتاری ها می آزماید و می خواهد او را بیدار کند و اینگونه پذیرایی خداوند برای رشد انسان هاست.


حجت الاسلام و المسلمین نواب از دفاع مقدس به عنوان آزمایش الهی یاد کرد و با گرامیداشت یاد شهدای منا و اشاره به اینکه هزاران حاجی از جمله بیش از 460 حاجی ایرانی در فاجعه منا در لباس احرام به شهادت رسیدند، سخنان مقام معظم رهبری در تاکید بر فراموش نشدن این فاجعه را یادآور شد.


وی تصریح کرد: هرگاه خداوند خیر مردمی را بخواهد آنها را مبتلا و آزمایش می کند ولی  عدم مدیریت صحیح کشور میزبان را نباید به حساب ابتلای الهی گذاشت.


در ادامه این مراسم، دو کلیپ در گرامیداشت  دفاع مقدس و جان فشانی ها و دلاورمردی های رزمندگان اسلام پخش شد و در پایان آقای سید عباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت     
در سخنانی هفته دفاع مقدس را گرامی داشت و تحریم های ظالمانه دشمنان علیه نظام اسلامی را ادامه دشمنی های استکبار جهانی علیه جمهوری اسلامی و ملت ایران دانست.

کد خبر 1725759

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha