بیش از ۱۶هزار دانش آموز مازندرانی تحت حمایت کمیته امداد هستند| پیش بینی ۴۰میلیارد تومانی دریافت کمک مومنانه

معافی از نواخته شدن زنگ عاطفه بصورت نمادین در مدرسه شاهد ساری خبر داد و گفت: پیش بینی می شود امسال ۴۰میلیارد تومان کمک مومنانه برای تامین بسته های تحصیلی جمع آوری شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، میثم معافی-مدیر کل کمیته امداد مازندران در آئین نواخته شدن زنگ عاطفه ها در مدرسه ابتدایی شاهد ساری ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: ۵۰۰ هزار دانش آموز در کل کشور در دفاع مقدس حضور داشتند که ۳۶ هزار نفر شهید شده که از این تعداد ۱۷۱۰ شهید دانش آموز مازندرانی بودند.

وی با بیان اینکه جشن عاطفه‌ها سنت حسنه و ملی ماست و مردم ما هر ساله در این سنت شرکت می‌کنند، اظهار کرد: چیزی که ما پیش‌بینی کردیم جمع آوری  ۴۰ میلیارد تومان کمک مومنانه است.

مدیرکل کمیته امداد مازندران گفت:شانزده هزار و ۵۰۰ دانشجو و دانش آموز تحت حمایت کمیته امداد مازندران قرار دارند و از خدمات این نهاد بهره مند هستند.

معافی به راه اندازی پویش «آینده ساز باشیم» برای تامین کیف، کفش، پوشاک و لوازم التحریر دانش آموزان در آستانه سال تحصیلی اشاره کرد و گفت: همکاری خوبی بین کمیته امداد و آموزش و پرورش وجود دارد و با توجه به جلسات و برنامه ریزهای انجام شده با حفظ کرامت دانش آموزان کلیه اجناس و وجوهات جمع آوری شده به آموزش و پرورش تحویل داده می شود و از طریق مراکز نیکوکاری محله و مدرسه توزیع می شود.

وی یادآور شد: برای هر دانش آموز ۲ میلیون تومان سرانه درنظر گرفتیم که شاهد جنبش عظیم کمک‌های مومنانه در سراسر استان هستیم تاکنون ۲۰ میلیارد تومان کمک نقدی و کالا جمع آوری شد.

معافی گفت: عنوان پویش آینده ساز باشیم نوعی آینده‌نگری در حوزه دانش آموزی است، آموزش و پروش در قالب طرح همدل اقدام به کمک برای تحصیل دانش آموزان مستعد مددجو کرده و همچنین مرکز احسان و نیکوکاری شکل گرفت.

وی با بیان اینکه مسئله توزیع بسته ها برایمان مهم است، بیان کرد: از محله به مدرسه باید توزیع عادلانه شکل بگیرد، محله قدرت ماست و مدارس هم در محلات هستند.

معافی خاطرنشان کرد: در سال گذشته شاهد کمک ۱۷ میلیارد تومانی مردم در جشن عاطفه‌ها بوده ایم.

کد خبر 1725788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha