176 نفر در تصادفات جاده‌ای خراسان جنوبی جان باختند

رضایی گفت: در شش ماهه ابتدای امسال 176 نفر در تصادفات جاده‌ای استان کشته شدند که نسبت به مدت مشابه سال قبل چهار درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، سرهنگ علیرضا رضایی ظهر امروز (4 مهر) در شورای اجتماعی استان اظهار کرد: در شش ماهه ابتدای امسال 137 فقره تصادف فوتی در سطح جاده‌های استان شاهد بودیم که 176 نفر جان باختند در حالی که این آمار در مدت مشابه سال گذشته 128 فقره با 170نفر بوده است.

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی با اشاره به افزایش چهار درصدی متوفیان تصادفات جاده‌ای در استان، گفت: روزانه 15 فقره تصادف در سطح جاده‌های استان رخ می‌دهد که حدود یک نفر فوت و 10 نفر مجروح می‌شوند.

وی ادامه داد: متاصفانه 63 درصد متوفیان تصادفات جاده‌ای مربوط به پاسگاه‌های شرق استان شامل نهبندان، سربیشه، بیرجند و قاین بوده است.

رضایی با بیان اینکه 56 درصد تصادفات استان در سطح جاده‌های اصلی به وقوع پیوسته است، افزود: 99 نفر معادل 56درصد فوت‌شدگان، بر اثر واژگونی خودرو  و خروج از جاده در تصادفات فوت شده‌اند.

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی با اشاره به اینکه 31 نفر سرنشین سوخت‌کش در این تصادفات فوت شده‌اند، تصریح کرد: از متوفیان تصادفات جاده‌ای سطح استان 82 نفر سرنشین خودرو، 19 نفر متورسوار و پنج نفر عابر پیاده بودند.

وی با اشاره به وجود 41 نقطه حادثه‌خیز شناسنامه‌دار در استان، گفت: تاکنون از این تعداد 16 نقطه حادثه‌خیز اصلاح شده است و همچنین 97 نقطه حادثه‌خیز جدید در سطح جاده‌های استان احصا شده که از نظر علایم بازنگری و در ساعات پیک یا پایان تعطیلات با روشن کردن آتش به رانندگان هشدار داده شد.

رضایی بر تعیین مجازات جایگزین توسط مقامات قضایی در تصادفات منجر به فوت و جرح تأکید کرد و خواستار آشکارسازی مقاطع پرتصادف از طریق افزایش تابلوها و علائم، پیگیری جذب درصد بیشتری از اعتبارات ماده 23 قانون رسیدگی به تخفات رانندگی، ساماندهی حیوانات اصلی بخصوص شترها در محورهای مواصلاتی و احداث استراحتگاه موقت برای کاهش تصادفات جاده‌ای در خراسان جنوبی شد.

کد خبر 1725812

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha