دین مداری رزمندگان را مدیون مساجد بودیم  

مساجد و کانون های فرهنگی هنری مساجد، بسیج، علما و هیئت امنای مساجد باید تلاش کنند که این تاثیرگذاری مساجد در بین جوانان و نوجوانان را حفظ کنند.

حجت‌الاسلام حسن نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به نقش مساجد در دوران دفاع مقدس گفت: در سال ۱۳۵۶ در مسجد جامع طبس در ماه رمضان سخنرانی داشتم و مطالب کتاب حکومت اسلامی و ولایت فقیه امام خمینی را برای مردم بیان می کردم که پلیس اقدام به دستگیری من کردند. مردم و جمعیت دور بنده جمع شدند و اجازه این کار را ندادند. این حرکت مردم به این بر می گردد به اینکه مسجد پایگاه انقلاب بوده است و از مساجد راهپیمایی و حرکت ها آغاز می شد.

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسجد رمز پیروزی انقلاب در کشور بوده است، اظهار کرد: در دوران دفاع مقدس نیز بسیج مساجد و ائمه جماعات جمع شدند و در مساجد تلاش بر این بود که غذا و مایحتاج مورد نیاز رزمندگان جمع آوری شود. بسیاری از مساجد ما به عنوان پایگاه هایی برای معرفی افرادی که داوطلب حضور در جبهه ها بودند، معرفی می شدند و رزمندگان را مساجد به جبهه ها اعزام می کردند.

وی با اشاره به این سخن امام خمینی(ره) که فرمودند مساجد سنگر هستند، سنگرها را پر کنید، افزود: در مساجد در دوران دفاع مقدس این موضوع اتفاق افتاد. همه کسانی که به جبهه می آمدند بچه های مسجدی بودند که اهل نماز، روزه و دعای کمیل و ندبه بودند، بچه های متدین و دینی بودند که این دین مداری این بچه ها را مدیون مساجد بودیم.

نوروزی تاکید کرد: در واقع مساجد بیشترین تاثیرگذاری را در آن دوران در بین جوانان و نوجوان داشتند. در حال حاضر نیز مساجد و کانون های فرهنگی هنری مساجد، بسیج، علما و هیئت امنای مساجد باید تلاش کنند که این تاثیرگذاری مساجد در بین جوانان و نوجوانان را حفظ کنند. در بحث دین، تقویت دین داری جوانان بکوشند و آن را اولویت قرار دهند.

وی خاطرنشان کرد: جوانان ما اگر اعتقادات دینی و مذهبی شان قوی باشد، قطعا معنا و مفهوم ایثار و شهادت را نیز درک می کنند و در این راستا گام بر می دارند.

انتهای پیام/

کد خبر 1725825

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha