تشیع انگلیسی علیه وحدت

تحریفات درون شیعی و با لباس اعتقاد به مکتب عاشورا از هر جریان و فردی خطرناک تر هستند در سال‌های اخیر جریان خزنده تشییع انگلیسی با تبلیغ اعتقاد به امام حسین(ع) و مکتب عاشورا دست به تحریف و ترویج مسائلی کردند که با ظاهر و باطن مکتب اسلام درتعارض است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان؛ محمد امین نجفیان

یکی از مهمترین ایام تاریخی مسلمانان ایام دهه دوم ربیع الاول است که با تدبیر معمار کبیر انقلاب اسلامی این ایام به نام هفته وحدت نامگذاری شد. اما در میان جریان معلوم الحالی در حال ایجاد تفرقه افکنی در بین جوامع اسلامی هستند تا جایی که رهبر انقلاب در سخنرانی های متعددی به این موضوع پرداختند اما در این گزارش ما سعی به بررسی نوع عملکرد شیعی انگلیسی از عزاداری در محرم تا این ایام را داریم که میتوانید در ادامه به مطالعه آن بپردازید.

تحریفات قیام عاشورا توسط تشیع انگلیسی

قیام عاشورا بزرگترین مصداق امر به معروف و نهی از منکر در تاریخ اسلام است. این قیام علاوه بر تبیین درون دینی در عالم برون دینی هم بزرگترین قیام برای حفظ آزادگی و آزاد منشی و مخالفت با انحراف و فساد است قیامی که باید زنده نگه داشته شود تا ارزش‌های دینی شیعی و اسلامی و انسانی حیات پیدا کنند. بدون استمرار مکتب عاشورا و محتواهای این مکتب به عنوان نرم افزار زیست حیات طیبه، امکان استمرار حیات انسانی و متعالی متصور نیست.

در این میان در طول تاریخ ۱۴۰۰ ساله شیعه و بعد از سال ۶۱ هجری به عنوان مبدا قیام عاشورا همواره و به طروق مختلف این قیام استمرار داشته و یاد و نام آن عامل و جوشش دهنده حرکت‌های بسیاری شده که انقلاب اسلامی مهم‌ترین جوشش برآمده از مکتب و قیام عاشورا است.

اما در این میان دشمن هم تلاش‌های مختلفی برای درهم کوبیدن این قیام و استمرار تاریخی آن کرده است. از متوکل عباسی که بر حرم امام حسین(ع) آب بست تا یاد و نام آن انسان کامل به کلی به فراموشی سپرده شود تا «حسین کامل» داماد صدام حسین معلون که کربلا را به توپ پست اما سرنوشت و سرگذشت همگی مخالفان این مکتب یکسان بود و آن آوارگی و بی آبرویی در این دنیا و سیاه رویی در دنیای باقی است.

اما تحریفات درون شیعی و با لباس اعتقاد به مکتب عاشورا از هر جریان و فردی خطرناک تر هستند در سال‌های اخیر جریان خزنده تشییع انگلیسی با تبلیغ اعتقاد به امام حسین(ع) و مکتب عاشورا دست به تحریف این وقایع و ترویج مسائلی کردند که با ظاهر و باطن مکتب عاشورا درتعارض است.

بیان اشعار وهن آمیز و دست زدن به اقدامات غیرواقعی و دروغین و همچنین تلاش برای ایجاد اختلافات در درون دنیای اسلام که در نهایت همگی به نفع دشمنان اسلام و وهن آمیز نشان دادن تشییع است. خروجی این فرقه است که باحمایت‌های مالی خاص در ایران و کشورهای مختلف دنیا مشغول به فعالیت و تبلیغ هستند.

بیان سخنان بی معنا در قالب مداحی

یکی از مسائل مهم در زمینه عزاداری برای امام حسین(ع) و هیئت‌های عزاداری مسئله محتوای سخنرانی‌ها و مداحی‌ها است. اهمیت این امر که برسازنده شعور و شور در هیئت‌های حسینی به اندازه‌ای است که رهبر انقلاب بارها در مورد آن هشدار و  تذکر داده و مداحان اهل بیت(ع) را راهنمایی کردند که برای خواندن اشعار به محتوا و مضامین آن دقت کنند.

رهبری در این زمینه فرمودند: در کار مدّاحیِ شما چند چشمه هنری وجود دارد: شعرتان هنر است؛ صدایتان هنر است؛ آهنگی که انتخاب می‌کنید، هنر است؛ اشارات و کارهایی که انجام می‌دهید، هنر است. عنصر دوم، عنصر تعقّل است؛ چون منطق، استدلال، حرف حساب، حرف درست و حرف خوب در لابلای این شعرها فراوان وجود  دارد و می‌تواند ذهن‌ها را قانع کند. البته منطق، شکلهای مختلفی دارد. گاهی برهانی است، گاهی خطابی است، گاهی شعری است؛ مقصود این است که بتواند این پیام را به اعماق ذهن مخاطب برساند و او را قانع کند.

وی سپس به خصوصیت سوم پرداخته و تاکید کردند: خصوصیت سوم این است که شما حامل پیام دینی محسوب می‌شوید؛ یعنی سِمت معنوی و روحانی دارید. در دنیا خوانندگان خوب زیاد هستند و ممکن است شعرهای خوبی هم بخوانند؛ اما آنها از موضع مدّاح حرف نمی‌زنند؛ ولی شما از موضع مدّاح اهل بیت و از موضع معنوی و روحانی حرف می‌زنید.

اما در این میان شاهد انحراف و بیان حرف‌های وهن آمیز توسط مداحان نزدیک به فرقه انحرافی تشییع انگلیسی درکشور هستیم. به عنوان مثال در برخی از این مداحی‌ها، زدن خود، بیان اشعاری مثل اینکه ما سگ امام حسین هستیم، بسته قلاده به دور گردن، و دیگر اقدامات وهن میز مشاهده و تبلیغ و ترویج می شود که همواره مورد استقبال رسانه‌ها ضد تشییع در سراسر دنیا قرار می‌گیرد.

اقدام دیگر این فرقه باوجود مخالف مراجع شناخته شده کشورمان، مسئله ترویج قمه زنی است که نه مبانی دینی دارد و نه در سنت و سیره اهل بیت(ع) مشاهده شده و نه عقل جنین مسئله را می‌پذیرد. اما با وجود همه این دلایل و مخالفت‌ها هر ساله این فرقه انحرافی قمه زنی را تشویق و در کانال‌های متعدد رسانه‌ای خود آن را پخش می‌کند. همین امر باعث شده که در بسیاری از افراد در کشورهای مختلف تشییع را با این عمل زشت بشناسند و هزینه‌های زیادی بر دوش مکتب عاشورا بار کرده است.

نکته دوم که در صحبت‌های رهبری هم بود مسئله غنا و ارزش محتوایی مداحی ها است. به این معنا که در مداحی‌ها باید فضیلت‌ها و خصلت‌های اهل بیت بیان شود. نه اینکه به بیان مسائل بیهوده، بی ارزش و گاها انحرافی خلاصه شود و مداحی از ریل صحیح خود خارج شود. مثل توصیف چهره اهل بیت و یا بیان مطالبی که مبنای درست فقهی و روایی ندارند هم مذموم است که در اقدامات این فرقه بشدت مشاهده می‌شود.

ایجاد اختلاف در دنیای اسلام

با پیروزی انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) راهبرد وحدت در دنیای اسلام را اعلام کردند و در ذیل این راهبرد روزهایی مثل روز قدس و اقدامات مشترک در دنیای اسلام برای مقابله با دشمنان اسلام در دستور کار قرار گرفت. راهبرد وحدت باعث کاهش اختلافات در دنیای اسلام و همبستگی بین ملل اسلامی شد. با اینکه این راهبرد مورد وثوق همه علمای شیعه و اهل سنت قرار گرفته و همه عاقلان دنیای اسلام بر آن مهر تایید و تاکید می‌زنند با این حال فرقه انحرافی تشییع انگلیسی عامدانه و با اهداف خاص به ارزش های اهل سنت  ومسئله هفته وحدت حمله کرده و هفته برائت را برای تحت تاثیر قرار دادن هفته وحدت علم کردند که نشان دهنده برخی اتصالات این فرقه با سرویس های امنیتی هم است چرا که این اقدامات خروجی جز افزایش اختلافات در دنیای اسلام و تشدید رادیکالیسم در هر دو طرف و نضج گرفتن گروه هایی مثل داعش و القاعده و به شهادت رسیدن شیعیان در کشورهای مختلف ندارد.

عزاداری آگاهی بخش، عزاداری گمراه کننده

با اینکه در سیره اهل بیت(ع) و احادیث مختلف بر گریه بر امام حسین(ع) و اهل بیت او تاکید شده و شیوه درست عزاداری هم همین مسئله بیان شده است اما فرقه انحرافی تشییع انگلیسی دست به بدعت‌های مختلف در این زمینه زده است. استفاده از شیوه‌های نامرسوم در عزاداری و هیئت مثل استفاده از زنجیرهای تیغه دار که پشت عزادار و زنجیر زنان را زخمی می‌کند. به عنوان مثال امام رضا(ع) به یکی از یاران خود می‌فرمایند «اگر کسی می‌خواهد گریه کند بر امام حسین(ع) و یارانش گریه کند که خداوند ثواب این گریه را محفوظ می دارند»

خود را زدن، زخمی کردن بدن و اقداماتی از این دست هیچ گونه توجیهی در مکتب امام حسین(ع) ندارد و همه اقدامات انحرافی این جریان است. عزاداری درست همانی است که اکثریت ملت ایران دارند و همین امسال برنامه حسینه معلی آن ها را به تصویر کشید.

آیین‌هایی بومی، محلی که شعور و آگاهی مخاطب را نسبت به قیام امام حسین(ع) افزایش می‌دهند نه اینکه عزادار را مجبور به درآوردن صدای سگ کنند. که فیلم آن در رسانه های وهابی پخش شده و به تمسخر شیعیان بنشینند.

این اقدامات باعث انحراف کلی عزاداری ها هم شده به نحوی که سخنران مذهبی کمرنگ شده و بیشتر به اقدامات هیجانی میدان داده می‌شود.

کمک های بی حساب و کتاب

این فرقه انحرافی حدود ۳۰ کانال تلویزیونی برای تبلیغ اقدامات خود دارد. سوال اصلی و اساسی برای هر مخاطب این است که هزینه این تعداد شبکه و کارمندان آن از چه محلی تامین می‌شود که این فرقه هیچگاه هم به مشکل مالی برخورد نکرده است. و اینکه ارتباطات این فرقه با برخی کشورهای عربی سنی مسلک و همچنین انگلستان چیست که همواره حامی این فرقه بوده و از اقدامات و فعالیت‌های تبلیغی و رسانه‌ای آن حمایت کرده است.

نکته دیگر در مورد رئیس این فرقه است که در حالی خود را مرجع تقلید معرفی می‌کند که در مورد سوابق تحصیلی این فرد هم ابهامات مختلفی وجود دارد و از سوی افراد متعمد در حوزه‌های علمیه هیچگاه به رسمیت شناخته نشده است.

در نهایت اینکه دشمنان اسلام به دنبال ضربه زدن به مکتب عاشورا با لباس این مکتب هستند یعنی کسانی که در ظاهر ابراز ارادت می‌کنند اما عمل و رفتار آن‌ها به نفع دشمنان این مکتب است. مصداق این افراد و این جریانات فرقه انحرافی تشییع انگلیسی است که با اقدامات خود کاملا در زمین وهابیت و دشمنان اسلام و تشییع بازی می‌کنند.

تلاش این جریان برای تخریب انقلاب اسلامی و ولایت فقیه نشان دهنده اتصالات این جریان با دشمنان انقلاب اسلامی هم است. در سال های گذشته اقدامات این جریان برای تخریب نظام هم شدت پیدا کرده است. بهترین مسیر در این زمینه آگاه سازی مردم در مرود اقدامات وهن امیز و غیر منطقی این فرقه است تا افراد به مرور از دور و برآن دور شوند البته که حامیان این جریان در ایران بسیار اندک هستند و بیشتر پایگاه آن در کشور عراق است. با هدایت و حمایت رهبر انقلاب اکثریت هیئت های مذهبی کشور در خط اسلام اصیل و در ترویج و تبلیغ معارف اصیل مکتب عاشورا شاخص و مصور هستند و این امر بدون وجود نعمت ولایت فقیه در کشور ممکن نبود.

محمد امین نجفیان

کد خبر 1725854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha