برگزاری جشن میلاد پیامبر اکرم (ص) در «روچدیل» با توزیع گل رز و شکلات

همزمان با جشن میلاد پیامبر اکرم (ص) در سراسر جهان، مسلمانان محلی در «روچدیل» انگلیس با توزیع گل رز و شکلات در مرکز شهر، شادی این عید را با دیگر ساکنان تقسیم کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «rochdaleonline»،همزمان با جشن میلاد پیامبر اکرم (ص) در سراسر جهان، مسلمانان محلی در «روچدیل» انگلیس با توزیع گل رز و شکلات در مرکز شهر، شادی این عید را با دیگر ساکنان تقسیم کردند.

برگزارکنندگان این جشن، هدف از برگزاری آن را آن افزایش آگاهی از پیام واقعی اسلام و مسلمانان برای همه جهان عنوان کردند.

امسال، جشن میلاد پیامبر (ص) توسط انجمن‌های « Aspire» « Inspire »  و خادم‌های جوان مساجد سازماندهی شد که گل‌های رز را به صورت جداگانه بسته بندی و آماده توزیع کردند.

«جمال عزیز»، از خادمین جوان، گفت: این یک راه عالی و مبتکرانه برای گسترش صلح، عشق و هماهنگی است و کاری است که همه می توانند بدون محدودیت در آن شرکت کنند.

وی افزود: امسال شاهد بودیم که مردم از همه اقشار دراین جشن  شرکت کردند، گل رز می‌دادند یا دریافت می‌کردند؛ این چیزی است که شما هر روز شاهد آن نیستید و همین است که جذابیت کار را دوچندان کرده است.

مسلمانان سراسر جهان ، سالروز ولادت حضرت محمد (ص) ، روزی که در اسلام از اهمیت معنوی برخوردار است را جشن می‌گیرند.

مسلمانان در هر سنی به مساجد می‌روند تا به مناسبت میلاد پیامبر (ص) ، اشعاری که به پیامبر تقدیم شده است را بخوانند.

در این جشن مقدس، مسلمانان در خانه ها و مساجد خود نماز و قرآن می خوانند. آنها علاوه بر دعا به سرودهای ستایش خدا و پیامبرش نیز گوش می دهند.

مجموعه ای از فعالیت ها، کنسرت ها، نمایشگاه ها و برنامه های مذهبی نیز در در سراسر جهان برگزار می شود.

گفتنی است، روز میلاد پیامبر اکرم (ص) در چندین کشور با اکثریت مسلمان از جمله پاکستان، اندونزی، مالزی، بنگلادش و برخی از مناطق هند تعطیل رسمی است.

کد خبر 1725868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha