ادامه تحقیقات پلیس سوئد درباره عمدی بودن آتش سوزی مسجد « اسکیلستونا»

به دنبال آتش سوزی در مسجد اسکیلستونا، پلیس سوئد به تحقیقات خود درباره عمدی بودن این حادثه ادامه می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الجزیره، به دنبال وقوع آتش سوزی در کمتر  در بزرگ‌ترین مسجد شهر اسکیلستونا، پلیس سوئد تحقیقاتی را در مورد عمدی بودن این آتش سوزی را آغاز کرد.

بر اساس گزارش‌ها، این مسجد در کمتر از سه ساعت در آتش سوخت و فرو ریخت.

پلیس در وب سایت خود اعلام کرد: تحقیقات در مورد آتش سوزی همچنان ادامه دارد. با شاهدان صحبت می‌شود و بررسی می‌کنیم ببینیم آیا دوربین‌های نظارتی در منطقه وجود دارد یا خیر.

به گفته سخنگوی پلیس، آتش سوزی دیروز در مسجد شهر اسکیلستونا واقع در حدود 100 کیلومتری غرب استکهلم بدون تلفات جانی رخ داد و سخنگوی پلیس تایید کرد که این مسجد به دلیل خرابی غیرقابل استفاده است.

انس دینش، مسئول ارتباطات مسجد، پیشتر به رادیو دولتی سوئد گفت: آتش سوزی عمدی بوده و سوابق پلیس نشان می‌دهد که مسجد مورد تهدید و حمله قرار گرفته است.

در سوئد   که بیش از 600 هزار مسلمان در آن زندگی می کنند - اخیراً موارد مکرر توهین به قرآن کریم در مقابل مساجد و سفارتخانه های کشورهای اسلامی رخ داده است که خشم گسترده ای را در جهان اسلام برانگیخته است.

روابط دیپلماتیک بین سوئد و تعدادی از کشورهای عربی و اسلامی از جمله عراق نیز پس از اجازه پلیس سوئد مبنی بر انجام  هتک حرمت قرآن کریم، شاهد تنش بوده است.

کد خبر 1725870

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha