توجه دولت سیزدهم به هنر سینما در گلستان/ مطالبه گری سهم فرهنگی سینماگران از شورای شهر گرگان

رعیت گفت: دولت سیزدهم به منظور جبران غفلت و عقب ماندگی استان گلستان در هنر سینما، اعتبارات و توجه ارزشمندی به عرصه هنر به ویژه سینما در استان دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، محمد رعیت شب گذشته (سه‌ شنبه ۴ مهر) در دومین جشن مهر سینمای ایران با شعار «اخلاق، آگاهی و امید» در پردیس سینمایی کاپری گرگان گفت: دولت سیزدهم به منظور جبران غفلت و عقب ماندگی استان گلستان در هنر سینما، اعتبارات و توجه ارزشمندی به عرصه هنر به ویژه سینما در استان دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان افزود: این اعتبارات در قالب موسسه های فرهنگی و هنری و سینماگران به منظور تولید فیلم‌های مستند قوی پرداخت می شود.

وی ادامه داد: ظرفیت و توان موسسه های فرهنگی و هنری گلستان از ظرفیت ردیف های اعتباری بیشتر است و نیازمند ورود  در این حوزه هستیم.

رعیت با اشاره به تولید فیلم بلند سینمایی «مختومقلی فراغی» در استان، گفت: تولید این اثر ارزشمند برای معرفی بیشتر استان گلستان در عرصه ملی و بین‌المللی موثر است.

وی افزود: تعامل و همکاری خوبی با شورای اسلامی شهر گرگان به خصوص کمیسیون فرهنگی این شورا در راستای حضور سینماگران در جلسات کمیسیون شورا ایجاد شده و سینماگران استان می توانند به منظور تقویت فرهنگ شهرنشینی سهم فرهنگی را از شورا مطالبه کنند.

کد خبر 1725871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha