اولین دوره رایگان کمک‌های اولیه پزشکی در مساجد استرالیا برگزار می‌شود

پزشکان مسلمان در استرالیا اولین کلاس‌های رایگان کمک‌های اولیه در مساجد سراسر این کشور را برگزار می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « abc»، پزشکان مسلمان در استرالیا اولین کلاس‌های رایگان کمک‌های اولیه در مساجد سراسر این کشور را برگزار می‌کنند.

در جلسات رایگان «نجات‌دهنده زندگی» که قرار است روزهای شنبه توسط انجمن پزشکی اسلامی استرالیا (AIMA) برگزار شود، به شرکت کنندگان نحوه مقابله با خفگی، نحوه انجام احیای قلبی ریوی و نحوه استفاده از دفیبریلاتور (الکتروشوک قلبی) آموزش داده می شود.

عمر شریف، نایب رئیس انجمن پزشکی اسلامی استرالیا گفت که آموزش مهارت‌هایی برای انجام کمک‌های اولیه به مردم برای از بین بردن تردید و ترس آنها در مواردی که با مشکلات اورژانسی مواجه می‌شوند، بسیار مهم است.

اولین دوره رایگان کمک‌های اولیه پزشکی در مساجد استرالیا برگزار می‌شود

دکتر شریف گفت: بیشتر افرادی که به مسجد می آیند، به یادگیری این‌گونه خدمات علاقه دارند و ما تلاش می‌کنیم تا چنین مهارت‌هایی را به همه افرادی که به مساجد می‌آیند با هر پیشینه‌ای که دارند، آموزش دهیم.

 وی افزود: بسیایری از افراد برای کمک به دیگران در موارد اورژانسی مردد هستند ما در تلاش هستیم تا آنها را توانمند و قادر به کمک کنیم.

شریف گفت که جلسات در مساجد برگزار می شود زیرا مساجد، مکان‌هایی آشنا و امن برای همه افراد جامعه هستند.

در حال حاضر برگزاری این جلسات در مساجدی مانند مسجد «آبرن»، مسجد «سیدنی»، مسجد جامع «ملبورن» و مسجد «وست اند بریزبن» ترتیب داده شده است، اما به مرور مساجد سراسر کشور در این طرح مشارکت خواهند کرد.

انجمن پزشکی اسلامی استرالیا قبلا ابتکارات بهداشتی مانند مراسم اهدای خون را در مساجد برگزار کرده است.

اولین دوره رایگان کمک‌های اولیه پزشکی در مساجد استرالیا برگزار می‌شود

تشویق به مشارکت زنان

انجمن پزشکی اسلامی استرالیا اعلام کرد که که تعداد مردان و زنانی که برای جلسات ثبت نام کرده‌اند، یکسان است.

«سعدیه گولام»، چشم پزشک ساکن سیدنی، گفت که پزشکان زن در این برنامه شرکت خواهند کرد تا به زنانی که ممکن است به دلیل موانع فرهنگی از شرکت در آن منع شده باشند، کمک کنند.

دکتر گولام گفت: هدف ما در واقع تلاش برای دسترسی به همه افراد، صرف نظر از پیشینه فرهنگی آنهاست.

وی تاکید کرد که این لحظات تغییر دهنده زندگی در هر مکانی و در هر زمانی رخ می دهد و به همین دلیل همه افراد باید با کمک‌های اولیه آشنا شوند.

اولین دوره رایگان کمک‌های اولیه پزشکی در مساجد استرالیا برگزار می‌شود

آنچه در اسلام بر آن تاکید شده است

دکتر شریف گفت که یکی از آموزه های کلیدی اسلام که در قرآن یافت می شود این است که نجات جان یک نفر نجات کل بشریت است.

او گفت که این برنامه از اصل کمک اهمیت کمک به یک فرد به عنوان یک اقدام انسانی برای ایجاد اعتماد در شرکت کنندگانی استفاده خواهد کرد که ممکن است برای کمک در وضعیت کمک های اولیه عمومی مردد باشند.

دکتر شریف گفت: ما از همه شرکت‌کنندگان یک سوال می‌پرسیم ؛ اینکه آنها چه احساسی از نظر اخلاقی دارند اگر کمک نکردن به یک فرد را در شرایط اضطراری انتخاب کنند!

«مصباح اسلام» که در یک روز معمولی در محل کارش دچار حمله قلبی شد و با کمک ‌های اولیه نجات پیدا کرد در این باره می‌گوید: منتظر دکتر، پرستار یا آمبولانس نباشید، یک ثانیه و یک دقیقه برای نجات جان یک انسان بسیار مهم است.

وی افزود: همه باید کارهایی مانند استفاده از دفیبریلاتور  را یاد بگیرند و در مدت زمان10 تا 15 دقیقه بتوانند زندگی یک نفر را نجات دهند.

اولین دوره رایگان کمک‌های اولیه پزشکی در مساجد استرالیا برگزار می‌شود

کد خبر 1725907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha