چهارمین همایش « دیده بان صبح» در یزد برگزار شد

چهارمین همایش « دیده بان صبح» به مناسبت هفته دفاع مقدس در یزد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در یزد، چهارمین همایش « دیده‌بان صبح» همزمان با هفته دفاع مقدس به همت سازمان بسیج رسانه استان یزد در محل باغ موزه دفاع مقدس این استان برگزار شد که در این مراسم نیز از کتاب خاطرات طنز آزادگان یزدی با عنوان « بره ناقلا» در یزد رونمایی شد.

مصطفی زمانی فر، نویسنده یزدی این کتاب با اشاره به جزییات این کتاب گفت: کتاب « بره ناقلا»، کتابی است که در بستر طنز سعی کرده تا خاطرات رزمندگان یزدی را به تصویر بکشد.


وی افزود: این کتاب تعداد ۳۰ خاطره طنز در دوران اسارت آزادگان یزدی را بیان می‌کند که در نمونه خود به عنوان نخستین کتاب به این شیوه نگارش شده است.


این نویسنده یزدی بیان کرد: اسارت خاطرات تلخی به همراه دارد اما از دل این تلخی‌ها تک لحظاتی نیز فضای شاد و خنده داشته است که این ۳۰ خاطره از این داستان‌ها برآمده است.


زمانی فر گفت: من در طول مدت نویسندگی خود با رزمندگان مختلفی از استان گفت و گو داشته‌ام و سعی کردم در این گفت و گوها خاطران طنز را استخراج کرده و به کتابی تبدیل کنم تا بتوانم این لحظه‌های مختلف را از دفاع مقدس ثبت کنم.


وی ادامه داد: این کتاب دارای ۱۳۲ صفحه است که توانسته ۳۰ خاطره را به زبان طنز بیان کند و ۱۷ رزمنده یزدی این خاطرات را بیان می‌کنند و توسط انتشارات چشم و چراغ به چاپ رسیده است.


محسن دهقانی، معاون سیاسی سپاه الغدیر یزد نیز در این مراسم گفت: متأسفانه امروز شاهد هجمه به مسائل عینی و قطعی مانند جنگ تحمیلی و دفاع مقدس هستیم به عبارتی در محکمه افکار عمومی نتوانسته‌ایم از اصول خود که از امور بدیهی برایمان است، به خوبی دفاع کنیم.


وی با اشاره به برخی ادعاها مبنی بر کذب بودن آغاز جنگ تحمیلی از سوی صدام، برخی منابع و اسناد جهانی و بدیهی در مورد آغازگر بودن جنگ تحمیلی توسط صدام را یادآور شد و گفت: با تمام این اوصاف امروزه صورت نرم شاهد خدشه وارد کردن به امور عینی خود هستیم.


دهقانی در ادامه بیان کرد: متأسفانه در جریان دفاع مقدس راهبرد عقل جامعه یعنی حضرت امام(ره) به عنوان امام جامعه مبنی بر این که حمله بهترین دفاع است، را نشناخته‎ایم.


وی با بیان این امام راحل در واکنش به موضوع کاپیتولاسیون فرمودند شاه باید برود و متأسفانه ما اهمیت این حمله را به خوبی درک نکرده‌ایم، گفت: امروز نیز برخی به تغییر رفتار ایران در قبال عربستان انتقاد می‌‎کنند. غافل از این که بعد از ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ و حمله عراق به ایران، شورای همکاری خلیج فارس تشکیل و محور اصلی اجماع این شورا دفاع همه جانبه از عراق در این حمله در راستای دشمنی با ایران بود.


وی در بخش دیگری از سخنانش دفاع مقدس را از بهترین مصادیق برای رد سکولاریسم خواند و گفت: گاهی مطرح می‌‎شود دین افیون ملت‌هاست ولی عقل کامل در دفاع مقدس و مقابله با تجمیع قدرت‌های جهان خلاف آن را نشان داد.


در پایان این مراسم نیز از پوستر «جام رسانه‌ای‌امید» و کتاب « بره ناقلا» اثر مصطفی زمانی فر رونمایی شد و از خبرنگاران فعال در مراسم یادواره شهدای رسانه استان یزد قدردانی شد.

کد خبر 1725962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha