بصیرت افزایی در حوزه های فرهنگی سبب ارتقای فرهنگ جامعه است

محمودی گفت: بصیرت افزایی در حوزه های فرهنگی به خصوص در حوزه نماز، عفاف و حجاب و خانواده باعث ارتقای فرهنگ جامعه می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، محمود محمودی، در نشست ائمه جماعات و مسئولین فرهنگی صنعت برق استان مرکزی که با حضور حجت الاسلام کاکاوند، مسئول امور فرهنگی و دینی شرکت توانیر برگزار شد، گفت: بصیرت افزایی در حوزه های فرهنگی به خصوص در حوزه نماز، عفاف و حجاب و خانواده باعث ارتقای فرهنگ جامعه شده و این اقدام در سال های اخیر به صورت مستمرتوسط شورای های فرهنگی در حال انجام است.

رییس شورای انسجام بخشی مدیران صنعت آب و برق استان مرکزی به فعالیت های فرهنگی انجام شده اشاره کرد و ادامه داد:  برگزاری مسابقات فرهنگی در بین کارکنان و خانواده ها، تجلیل از فعالان و خادمان نماز، تبلیغات پیرامونی با موضوع توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز، برگزاری محافل ختم قرآن و برگزاری جشن تکلیف از جمله فعالیت های فرهنگی و تبلیغی انجام شده در شرکت بوده است.

وی در ادامه با بیان اینکه استان مرکزی پایتخت صنعتی کشور است و مصرف ۸۰درصد برق استان مرکزی در حوزه صنایع مولدو پنجمین قطب کشاورزی کشور می باشد، ادامه داد: این استان دارای ۸۱۰هزار مشترک برق، ۲۱هزار کیلومتر شبکه برق،۵۱دستگاه پست فوق توزیع، ۲۳۴هزار دستگاه چراغ روشنایی معابرو ۱۱۸۲روستای برق دار است.

این مقام مسئول در ادامه با بابیان اینکه نیاز مصرف برق استان مرکزی ۱۴۰۰مگاوات است،افزود: ۲۵مگاوات برق توسط سیستم های تجدید پذیر در استان تولید می شود.

محمودی ضمن قدر دانی از همه بخش ها برای گذر از تابستان بدون خاموشی گفت:از همه ظرفیت های فرهنگی برای بهینه سازی مصرف برق باید استفاده کرد.

مصرف صحیح  انرژی باید فرهنگ سازی شود

مدیرعامل شرکت برق باختر نیز در این جلسه با بیان اینکه علیرغم همه محدودیت ها و ناترازی تولید و تقاضا، با تدوین  برنامه ریزی دقیق و همکاری خوب صنایع، توانستیم تابستان امسال را بدون خاموشی سپری کنیم، گفت: مصرف انرژی در ایران در بخش های مختلف ۲تا ۶برابر دیگر کشورهای دنیا است.

مجتبی داود آبادی با تاکید بر اینکه مصرف صحیح  انرژی باید فرهنگ سازی شود، افزود: باید از ظرفیت های رسانه ها جهت دستاوردهای نظام بعد از انقلاب استفاده کرد.

وی به دستاوردهای موفق پس از انقلاب  و گذر از تحریم ها با ساخت دستگاه تست رله و صادر نمودن آن به کشورهای مختلف دنیا اشاره کرد و افزود: دستگاه تست رله با مشارکت برق باختر و  دانشگاه امیرکبیر اراک و شرکت های دانش بنیان ساخته شد.

داود آبادی گفت:ایران جزو ۵کشور دنیا در ساخت توربین و  ۱۲کشور دنیا در حجم شبکه و وسعت تاسیسات برقی است که پایداری شبکه با این حجم تاسیسات امری دشوار است که با تلاش های شبانه روزی همکاران شاهد پایداری شبکه با گرمای بی سابقه هوا درتابستان امسال بودیم .

درپایان این نشست از حجت الاسلام سجاد قندی ،ائمه جماعت برق باختر  برای تولید محتوای فرهنگی فاخر با اهدای لوح سپاس تقدیربعمل آمد.

کد خبر 1725967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha