برای سازندگی، خدمت به مردم و پیشرفت کشور نیاز به مجاهدت است / دفاع مقدس یک تحول و فصل جدیدی در تحولات ایران اسلامی را به همراه داشت

حسینی بیان اینکه برای سازندگی، خدمت به مردم و پیشرفت کشور نیاز به مجاهدت است، گفت: برای تکمیل زیرساخت‌های استان خوزستان، دولت شبانه روز در حال تلاش است و کارها در تمام کشور شروع شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، «سیدمحمد حسینی» امروز (چهارشنبه ۵ مهرماه) در یادواره چهار هزار شهید دوران دفاع مقدس آبادان که به منظور سالروز شکست حصر آبادان در سالن همایش شهید سیاح طاهری سازمان منطقه آزاد اروند برگزار شد، به ارائه سخنانی در مدح مقاومت رزمندگان در دوران محاصره آبادان و دفاع از خرمشهر و به یغما نرفتن ذره‌ای از خاک کشور در طول جنگ تحمیلی پرداخت و اظهار کرد: کارهایی که در حوزه ادبیات دفاع مقدس صورت گرفته، به فرموده مقام معظم رهبری خوب است اما باید ۱۰۰ برابر شود و هر چقدر در این حوزه کار صورت پذیرد، کم است چرا که این فرهنگ حسینی و حماسی باید ثبت و منتشر شود.

معاون پارلمانی رئیس جمهور، با بیان اینکه در ۲ سال گذشته دولت سیزدهم با همین روحیه جهادی و انقلابی در میدان است، افزود: ریاست محترم جمهور تا کنون بالغ بر ۶ بار به استان خوزستان سفر کرده‌اند و این نشان از اهمیت این استان و جبران اعمالی که در برخی مقاطع در حق این استان شده است، دارد.

وی، بیان اینکه برای سازندگی، خدمت به مردم و پیشرفت کشور نیاز به مجاهدت است، تصریح کرد: برای تکمیل زیرساخت‌های این استان، دولت شبانه روز در حال تلاش است و کارها در تمام کشور شروع شده است.

حسینی با اشاره به تنش‌های آبی در سراسر کشور، یادآور شد: دولت از همه توان و امکانات خود برای رفع این مشکل کمک گرفته است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به مشکل آب در سایر استان‌های کشور، اظهار کرد: همزمان در کل کشور کار آغاز شده و دولت برای رفع مشکل آب از همه توان و امکانات خود استفاده کرده است که در همین راستا نیز، تعامل با همسایگان نیز جز سیاست های دولت است.

وی گفت: آنهایی که قصد بحران زایی در ایران داشتند اکنون مایوس شدند زیرا ملت ایران با روحیه جهادی دست در دست هم داده ایم تا به خودکفایی برسیم.

حسینی خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم با رویه‌ای تعاملی که با کشورهای همسایه در پیش گرفته است.

وی، عنوان کرد: نتایج اقتصادی مثبتی را به ارمغان آورده است و عضویت در بریکس و شانگ‌های بیانگر این است که خط بطلانی بر توطئه‌های دشمن و کسانی که قصد داشتند جمهوری اسلامی ایران را منزوی کنند، کشیده شده است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور، با بیان اینکه دفاع مقدس یک تحول و فصل جدیدی در تحولات ایران اسلامی را به همراه داشت، گفت: نیروهای بعثی صدام با تمام تجهیزات آبادان را محاصره کردند ولی با مقاومت نیروهای نظامی و مردمی با شکست روبه‌رو شد.

وی بیان کرد: آبادان از همه طرف محاصره بود ولی مردم مقاوم و پایدار این خطه برابر دشمن تا دندان مسلح ایستادگی و صدام که قصد داشت یک هفته‌ای تهران را فتح کند؛ دستش کوتاه ماند.

حسینی فداکاری مردم آبادان را مثال زدنی عنوان کرد و ابراز داشت: دلاوری و غیرت عشایر و مردم لشکر صدام را به عقب راند تا حصر آبادان با دستور حضرت امام(ره) شکسته شود.

وی با اشاره به سفر رهبر فرزانه انقلاب در زمان حصر به آبادان که مایع دلگرمی رزمندگان شد، عنوان کرد: پیروزی فراموش نشدنی در آبادان آغازی بر عملیات‌های گسترده بود تا دشمن از خاک ما بیرون رود.

معاون پارلمانی رئیس جمهور، تصریح کرد: ایران در تمامی جنگ‌های گذشته مانند دوران قاجار و پهلوی خاک خود را از دست داد، کشورهایی که در شمال ایران قرار دارند روزگاری جز کشور ما به شمار می‌رفتند اما در دوران پهلوی دوم، بحرین که استان چهاردهم ایران بود بدون جنگ و به واسطه قراردادهای ننگین از کشور جدا شد.

وی گفت: در دوران قبل از انقلاب پادشاهان کشور گوش به فرمان غربی‌ها و آمریکا بودند و در جنگ جهانی با وجود اینکه ایران بی طرف بود؛ کشورمان را اشغال کردند.

حسینی با اشاره به غیرت و شجاعت رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس تاکید کرد: فرزندان غیور و دلار آبادان، خرمشهر، دزفول با دست خالی سینه سپر کردند و وجبی از خاک وطن را به دشمن ندادند.

وی خاطر نشان کرد: این همت و غیرت بود که ما را سربلند نگه داشت، حصر آبادان شکسته شد تا امروز با خودباوری و اعتماد بنفس می‌توانیم بگوییم حصر اقتصادی را نیز شکست دادیم، حصر علمی را نیز خواهیم شکست تا دشمن را وادار به عقب نشینی از نقشه‌های شوم خود کنیم.

معاون پارلمانی رئیس جمهور بیان کرد: در تمامی حوزه‌ها از جمله فرهنگ و اقتصاد و حوزه تجهیزات خود را باید قدرتمند کنیم تا دشمن بداند که هر اقدامی کند؛ پاسخ کوبنده داده خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: داعش جنایتکاری که انواع و روش‌های قتل و جنایت را انجام داد با ورود جوانان شجاع ایران، زمینگیر و نابود شد و امروز شعاع تاثیرگذاری انقلاب اسلامی فراتر از مرزهای جغرافیایی ایران است، هرجایی مظلوم هست امید آنها به جوانان ایران خواهد بود.

حسینی افزود: ما در جنگ تحمیلی برابر دشمنان ایستادیم تا فرهنگ ایستادگی و مقاومت را گسترش دهیم، در آمریکای لاتین که حیاط خلوت آمریکای استکبار بود اکنون مخالف این کشور استکبار هستند.

وی نیاز امروز را ترویج فرهنگ ایثار دانست و گفت: این فرهنگ حماسی را باید به نسل‌های جدید انتقال داد، اگر در زمان کرونا این فرهنگ وجود نداشت این بیماری منحوس را شکست نمی‌دادیم.

در آئین گرامیداشت شکست حصر آبادان از کتاب «زنان سرزمین من» به قلم رضیه غبیشی رونمایی شد.

همچنین ۶ کتاب «خون، براده‌هایی» از شهر به نویسندگی مهدی زارع، کتاب «هفت هزار و ۳۰۱ روز بعد» اثری از راضیه بهرامی، «کتاب نورچشمی» اثر مهدیه جلالی، کتاب «میهانه میهانه» اثر محبوبه حاجیان نژاد، کتاب «وقتی حیات خواب بود» اثر علاقه طاهریان در این آئین معرفی شدند.

در این آئین با رونمایی از کارت شهروندی منطقه آزاد اروند، این کارت بصورت نمادین به خانواده ۲ شهید آبادانی و خرمشهری اهدا شد.

خانواده شهید مدافع امنیت، شهید مهدی آزمون و خانواده شهید مدافع حرم علی منیعات کارت شهروندی را دریافت کردند.

همچنین از خانواده سه شهید دفاع مقدس پرورش، خانواده ۲ شهید بچاری، شهید شولی و خانواده شهید روحانی شریف قنوتی تجلیل شدند.

در این آئین رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند، در خلال برگزاری این یادواره با اهدای لوح از فرمانده‌هان سپاه حضورت ولیعصر(عج) خوزستان و قرارگاه جنوب غرب کربلای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، به پاس خدمات ارزنده ایشان در منطقه آزاد اروند و شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر، تجلیل کرد.

اجرای گروه سرود موج اروند و گروه نمایش آئینی توسط هنرمندان اروندنشین، پایان بخش یادواره بیش از چهار هزار شهید شهر آبادان در دوران دفاع مقدس بود که همزمان با سالروز شکست حصر آبادان در سازمان منطقه آزاد اروند برگزار شد.

کد خبر 1726012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha