قرآن آموزی ۱۲ هزار نوآموز مشهدی در کلاس‌های مهدالرضا(ع) 

مدیر مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی از آغاز سال تحصیلی برای نوآموزان مهد الرضا(ع) در مشهد خبر داد و گفت: در سال جاری ۱۲ هزار نوآموز در سطح شهر مشهد آموزش‌های قرآنی مهد الرضا(ع) را فرا می‌گیرند. 

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت‌الاسلام والمسلمین میریان ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری طرح آموزش مهد الرضا(ع) در سطح شهر مشهد گفت: در سال جاری تعداد ۵۶۰ کلاس آموزشی مهد الرضا(ع) در ۱۵۰ مرکز قرآنی سطح شهر مقدس در حال برگزاری است که همزمان با سال تحصیلی جدید در دوم مهرماه  شروع به فعالیت کرد.

وی افزود: ۱۲ هزار نوآموز قرآنی پنج سال تمام در کلاس‌های آموزشی مهد الرضا(ع) براساس محتوای آموزشی کتاب‌های «گل‌های مهدالرضا(ع)» یک و دو، «۱۴معصوم نورانی»، « امروز چه روزیه؟»، «چه قدر خوبه بدانم»، « قرآن چه دوست خوبیه» و «چه حرف‌های قشنگی» می‌توانند با روش قصه و بازی، روخوانی قرآن را با لهجه عربی و رسم‌الخط رسمی قرآن فرابگیرند و با آیات و احادیث کاربردی آشنا شوند، سوره‌های منتخب قرآن را حفظ کنند و بسیاری از مفاهیم آموزشی را به‌صورت مجازی و حضوری فرابگیرند.

میریان اظهار کرد: کلاس‌های آموزشی مهد الرضا از اول مهرماه سال جاری به دو صورت حضوری و مجازی آغاز به کار کرده و تا خرداد ماه سال ۱۴۰۳ ادامه دارد.

گفتنی است، طرح مهدالرضا(ع) با هدف ترویج و گسترش معارف والای قرآنی در بین کودکان از سال ۱۳۷۷ در آستان قدس رضوی در حال برگزاری است و از ۹ استان به ۳۱ استان کشور گسترش پیدا کرده است. سال آموزشی ۱۴۰۲-۱۴۰۳بیست و پنجمین سال و بیست و هفتمین دوره برگزاری کلاس های مهدالرضا(ع) در ۳۱ استان کشور است.

کد خبر 1726097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha