افزایش سطح آگاهی جامعه ایثارگری با برگزاری همایش حقوق شهروندی ایثار

عبدالملکی با تاکید بر ضرورت توجه به احیای اداره امور محجورین در بنیاد شهید استان ها گفت: هدف برگزاری همایش حقوق شهروندی ایثار افزایش سطح آگاهی جامعه ایثارگری و حقوق شهروندی آنان با حفظ جایگاه و کرامت ویژه است.  

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، مصطفی عبدالملکی_ معاون دفتر امور قضایی و معاضدت قضایی بنیاد شهید مرکز در دومین همایش حقوق شهروندی ایثار استان گیلان  که در رشت برگزار شد اظهار کرد: هدف معاونت حقوقی از برگزاری این همایش، تقویت ارتقای سطح همکاری و هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی است، دستگاه‌هایی که مشمول ماده۲ قانون جامع خدمت دهی جامعه ایثارگران می‌شوند.

وی، هدف دیگر این همایش را افزایش سطح آگاهی جامعه ایثارگری و حقوق شهروندی آنان دانست که در ماده ۹۹ منشور حقوق شهروندی با حفظ جایگاه و کرامت ویژه، بیان شده است.

 عبدالملکی بر حضور شهرداری ها در این همایش بخاطر رسیدگی به معابر شهری برای جامعه ایثارگری تاکید کرد و افزود: با تلاش های «قاضی زاده» در بنیاد از سال گذشته قرار شد بحث استقرار واحد محجورین در بنیاد احیا شود.

وی اضافه کرد: ما در دهه ۷٠ و ۸٠ اداره ای برای بحث فرزندان شهدا داشتیم که بعدها به‌خاطر این‌که فرزندان شهدا بزرگ‌تر شدند این اداره از چارت حذف شد.

عبدالملکی اظهار کرد: اکنون با توجه به فرزندان مدافع حرم و... که صغیر هستند به‌خصوص در شهرهای شمالی کشور و اتفاقاتی که بین همسر و پدر شهید و کسی که به‌عنوان قیم قانونی فرزند شهید است پیش می‌آید، بر آن شدیم تا برای رفع‌ و رجوع آن یک متولی وجود داشته باشد از این رو در چارت جدید ستاد این واحد تشکیل شده است و امیدواریم در استان‌ها نیز توجه ویژه به آن شود.  

وی گفت: محجورین در استان گیلان زیاد هستند و در ارتباط با مشکلاتی که در اموال فرزندان صغیر شهدا داریم، این رسیدگی باید از نظر حقوقی مطلع انجام شود.

عبدالملکی تصریح کرد: این آمارگیری بعدها باعث می‌شود که ما بتوانیم برنامه های خود را برای فرزندان صغیر تقویت کنیم که مشکلات زیادتر نشود.

وی ادامه داد: این حرکت قدم بزرگی در بحث ایثارگران و قوه قضاییه است که تفاهم نامه ضمانت اجرایی اش با قوه قضاییه می باشد.

عبدالملکی بیان کرد: ایثارگری که برای انجام کارهایش به ستاد مراجعه می‌کند به زعم ما در شهرستان و استان به خواسته خود نرسیده که به ستاد مراجعه کرده‌است از، این رو باید بتوانید در شهرهای خود این مسائل را جدی دنبال کنید.

جامعه ایثارگری استان گیلان ۶۱ درصد شهری و ۳۹ درصد روستایی است

حسن کمالی _ معاون توسعه مدیریت بنیاد شهید استان گیلان نیز در این همایش با بیان این‌که امروزه با توجه به چالش‌های اجتماعی که در جامعه، علی‌الخصوص در جامعه ایثارگران وجود دارد، همکاران بنیاد می بایست نسبت‌به آگاهی خود بیفزایند گفت:  آن‌چه را که می‌توانند باید در راستای تضییع نشدن حقوق شهروندان ایثارگران در جامعه انجام دهند.  

وی با بیان اینکه همچنین می بایست اطلاعاتی به مخاطبین در جامعه ارائه شود، افزود: توفیق حاصل شد تا دومین همایش امسال در راستای تدوین برنامه عملیاتی که مرکز برای ما تعریف کرده بود برگزار شود، تا کسانی که در صف مقدم کار برای ایثارگران هستند، اطلاعات خود را افزایش دهند تا بتوانند جواب‌گوی عزیزان ایثارگر باشند.

کمالی اظهار کرد: در استان گیلان جامعه ایثارگری ما ۶۱ درصد شهری و ۳۹ درصد روستایی است که ۳ نفر نیروی ساختار تشکیلاتی و ۲ نفر نیروی مشاور برای جامعه هدفی که بالغ بر ۱۳۸ هزار نفر می باشند و به صورت شبانه روز هم کار می کنند، سخت است.  

وی بیان کرد: البته مشکلات را انعکاس داده ایم تا حداقل تعدادی از نیروهای مشاور را برای اینکه بهتر در خدمت جامعه هدف باشیم افزایش دهند اما این امر تا امروز محقق نشده و دچار چالش هستیم.

کمالی گفت: کل جامعه ایثارگری ما ۳۰ هزار و ۳۶۹ پرونده در ۱۷ شهرستان با تعداد ۲۷۸ نفر نیرو است که این تعداد نیرو با آن جامعه ایثارگری و خانواده هایشان ک بالغ بر۱۳۰ هزار خانواده هستند، کم است.

وی افزود: باید مساعدت ویژه‌ای در این زمینه انجام شود چرا که جایگاه خانواده ارزشمند و مقدس ایثارگران و شهدا بر کسی پوشیده نیست.

کمالی گفت: می بایست قوانینی وضع شود که در خدمت جامعه هدف و تسهیل در کارهایشان و تضییع نشدن حقوقشان در ادارات مختلف باشد.

وی ادامه داد: مشکلات جسمی بخشی از مشکلات ایثارگران و خانواده شهدا است از این رو نگاه ویژه‌ای که ما باید داشته باشیم این است که، همه مدیران استانی که برای این قشر احترام خاصی قائل هستند بهترین خدمت را به این جامعه هدف داشته باشد.

وی خواستار برگزاری بیشتر اینگونه جلسات و نشست ها برای بالا بردن علم و آگاهی همکاران جهت ارایه خدمت بهتر و دقیق تر به جامعه هدف شد و اظهار کرد: ما و همکارانمان باید علممان را بروز کنیم.


ایثارگران بزرگ‌ترین سرمایه‌های نظام هستند

محمدرضا حق بین_ مشاور و مسئول هماهنگی امور ایثارگران استانداری گیلان نیز با گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس با بیان این‌که جهنم ما به‌اندازه‌ی حوزه مدیریتی است که در آن خدمت می کنیم گفت: مدیرانی که خالصانه خدمت به ایثارگران را پذیرفته‌اند میدانند خدمت به ایثارگران یک توفیق الهی است.

وی با بیان اینکه در این دولت و این استاندار در گیلان، کارهای ایثارگران خارج‌ از نوبت و با عزمی جدی دنبال می‌شود افزود: دیدارها و کارهای دیگر در امور ایثارگران نیز با سرعت بیشتری انجام می‌شود.

حق بین، ایثارگران را یکی از بزرگ‌ترین سرمایه‌های نظام دانست و اظهار کرد: اصل حکومت و نظام بر پایه همین ایثارگران بنا شده و هر کاری که برایشان انجام دهیم کم است و باید تلاشمان را بیشتر کنیم.

وی تصریح کرد: باید با این دید نگاه کنیم که ما با ایثارگرانی مواجه هستیم که فقط رزمنده نبودند بلکه هم جانباز و هم شهید بالقوه بود اند.

حق بین ادامه داد: تمام کارهایی که در حوزه ایثارگران می‌شود شاید پایه و رشدی برای ایران عزیز باشد و برای رسیدن به یک امنیت پایدار، رشد سرمایه‌گذاری و رشد اقتصادی حتماً باید در حوزه ایثارگران خدمت بیشتری انجام دهیم.

وی ادامه داد: هر چه برای ایثارگران انجام دهیم پایه و اساس این کشور و باعث پیشرفت و ابرقدرتمند شدن ما خواهد شد.

حق بین اذعان کرد: بعد از این مراحل رشد اقتصادی و امنیتی و سرمایه‌گذاری می‌توانیم به تمدن‌سازی و رشد فرهنگی برسیم.

افزایش سطح آگاهی جامعه ایثارگری با برگزاری همایش حقوق شهروندی ایثار

افزایش سطح آگاهی جامعه ایثارگری با برگزاری همایش حقوق شهروندی ایثار

افزایش سطح آگاهی جامعه ایثارگری با برگزاری همایش حقوق شهروندی ایثار

افزایش سطح آگاهی جامعه ایثارگری با برگزاری همایش حقوق شهروندی ایثار

افزایش سطح آگاهی جامعه ایثارگری با برگزاری همایش حقوق شهروندی ایثار

کد خبر 1726119

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha