کهگیلویه بویراحمد از حوزه‌های تمدنی اصیل کشور است/بنای دولت انقلابی توسعه فرهنگ قرآنی در کشور است

اسماعیلی بنای دولت انقلابی را توسعه فرهنگ قرآنی در کشور دانست و گفت: ما این کار را پیگیری و دنبال می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «محمد مهدی اسماعیلی» ظهر امروز(۶ مهر ماه) در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج، اظهار کرد: به برکت انقلاب اسلامی امروز شاهد رشد، پیشرفت و تعالی در زمینه‌های مختلف هستیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: انقلاب اسلامی ایران با تمرکز بر روی مناطق کمتر توسعه یافته و محروم در این ۴۵ سال خدمات بزرگی را به مردم ارائه کرده است.

وی یادآور شد: انقلاب اسلامی نشان داد نظام دینی یک نظریه عالی برای پیشرفت دنیا و سعادت در آخرت دارد.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: در همه تعابیری که از سیاست بین اندیشمندان دینی ما وجود دارد، سیاست را وسیله‌ای برای عمران در دنیا و سعادت در آخرت عنوان می‌کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تاکید بر اینکه نظام دینی به دنبال انزوا و روی برگرداندن از پیشرفت و آبادانی نیست، افزود: گواه آن این کارنامه ۴۵ ساله است.

وی جمهوری اسلامی ایران را در عرصه‌های مختلف مثل خورشید در منطقه و بین الملل درخشان دانست و بیان کرد: ما تجربیات را در همین حیات خودمان در انقلاب اسلامی دیدیم، دشمن بعثی در جنگ تحمیلی تا بن دندان مسلح با حمایت دیگر کشورها ولی ما با دست خالی با مجاهدت فرزندانمان در این میدان و با تقدیم شهدای بزرگ که این استان نیز حدود دو شهید نیز دارد، در برابر دشمنان ایستادگی کردیم.

اسماعیلی با بیان اینکه در جنگ تحمیلی ما برای تامین سیم خاردار با مشکل مواجه بودیم، تاکید کرد: امروز کشور ما به یکی از صادر کنندگان تجهیزات دفاعی در دنیا تبدیل شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: همه دنیا در تلاش برای ارتباط گیری و استفاده از تجارب گسترده ما در حوزه‌های مختلف دانشی هستند.

وی ادامه داد: روسای کشور ما در مقطعی وقتی به سفرهای خارج از کشور می‌رفتند، هدیه‌ای که به روسای خارجی می‌دادیم صنایع دستی کشورمان بود، ولی امروز وقتی رئیس جمهور در کشورهای مختلف حضور پیدا می‌کند، محصولات دانش بنیان کشور را به آنها هدیه می‌دهد.

اسماعیلی با اشاره به اینکه کشورمان در حال فاصله نجومی گرفتن با دیگر کشورها است، اظهار کرد: جمهوری اسلامی به یک وسیله پرشتاب مجهز شده که همه عقب ماندگی‌های را پشت سر می‌گذارد و به سرعت در حال جلو افتادن از دیگران است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه « ما نزدیک قله هستیم»، ادامه داد: صحبت از طرف یک دیده بان حکیم و بیدار و شخصیت بزرگی که همه عمر شریف خود را در حوزه‌های مختلف تجربه کسب کرده و روزهای سخت کشور را دیده، مطرح می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این شخصیت بعد از ۳۴ سال زعامت جمهوری اسلامی چنین قضاوت دقیقی را ارائه می‌کند.

اسماعیلی ضمن تاکید بر اینکه دولت انقلابی همه ظرفیت خود را وقف خدمت به مردم کرده است، افزود: دولت و در رأس آن رئیس جمهور و ما با این افتخار سربازی نظام و نوکری مردم را انجام می‌دهیم و این کار را افتخار خود می‌دانیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: طبق اطلاعات رسمی مرکز آمار ما رشد اقتصادی ۷/۸ را نشان می‌دهد که این شبیه به اعجاز در مقایسه با یک سال پیش است.

وی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری امسال را «رشد تولید، مهار تورم» نامگذاری کردند که الحمدالله این کار با سرعت بالایی در حال اتفاق است. 

اسماعیلی ضمن اشاره به اینکه در حوزه فرهنگی تحولات مهمی را به دست آوردیم، افزود: انشالله در این سفر ما اتفاقات خوبی را در استان شاهد خواهیم بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن عذرخواهی از نماینده ولی فقیه و استاندار کهگیلویه و بویراحمد به دلیل اینکه دیر در این استان حضور پیدا کردند، گفت: هرچند نشست‌هایی با استاندار استان و نمایندگان مجلس برگزار شد و پیگیری‌هایی در زمینه مسائل فرهنگی استان صورت گرفت.

وی به بازدید خود از تالار مرکزی یاسوج اشاره کرد و ادامه داد: با پیگیری همکاران بنده در تهران و استان پروژه در مسیر تکمیل قرار گرفته و امیدوارم طبق قول پیمانکار، بتوانیم بخشی از پروژه را در انتهای امسال به بهره‌برداری برسانیم.

اسماعیلی به نبود سینما در شهر یاسوج اشاره کرد و افزود: طبق صحبت با استاندار کهگیلویه و بویراحمد ما آمادگی تامین هزینه‌های سینما را داریم و استاندار زمینی را برای سینما مشخص خواهند کرد و ما بلافاصله کار عمرانی آن را آغاز خواهیم کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بحث شورای فرهنگ عمومی را بسیار مهم و ضروری دانست و بیان کرد: امسال برای نخستین بار شاخصه های ارتقاء فرهنگی را مشخص کردیم و امیدواریم که اتفاقات مهمی رخ دهد.

وی خاطرنشان کرد: استانی مثل کهگیلویه بویراحمد که از حوزه‌های تمدنی اصیل ما است و مردم این استان از قهرمانان و بزرگمردان قبل از اسلام و هزاره‌های قبل شخصیتی مثل آریو برزن در مقابل دشمنان ایستادگی و آنها را منکوب کرد.

اسماعیلی یادآور شد: امروز بزرگانی نظیر شهدای والا مقام و سرداران به نام در استان، پاسدار فرهنگ و تمدن ایران اسلامی بودند و امروز استان از استعدادهای فراوان پر شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: به زودی اعتبارات سند مهندسی فرهنگی را ابلاغ خواهیم کرد و تلاش می‌کنم در همین مهر ماه بخش اول اعتبارات به استان تخصیص داده شود و در اختیار شورای فرهنگ عمومی به ریاست امام جمعه مرکز استان قرار گیرد.

وی از مدیرکل فرهنگ ارشاد اسلامی استان خواست زمینه اجرایی مصوبات شورای فرهنگ عمومی را با همکاری استاندار و نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یاسوج پیدا کند.

اسماعیلی از حمایت ویژه موسسات سخن به میان آورد و افزود: حمایت از موسسات در دستور کار ما قرار دارد و سال‌های گذشته نیز این موضوع انجام گرفته است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: امسال به صورت ویژه و خارج از اعتبارات عادی موسسات درون استان مورد حمایت قرار گرفتند که امسال این کار نیز ادامه خواهد داشت.

وی یادآور شد: از همه طرح‌های مهم استان در حوزه فرهنگ قرآنی به ویژه طرح‌های قرآنی حمایت لازم صورت خواهد گرفت.

اسماعیلی بنای دولت انقلابی را توسعه فرهنگ قرآنی در کشور دانست و افزود: ما این کار را پیگیری و دنبال می‌کنیم و در استان از مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی می خواهم که این موضوع را پیگیری کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد :معلمان و قرآن آموزان در استان کهگیلویه و بویراحمد باید در صدر باشند و انشالله با حمایت نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه، استاندار و همه مسئولان استانی این اتفاق خواهد افتاد.

وی یادآور شد:در زمینه جمعیت اعتقاد دارم که مشکل جمعیت مسئله فرهنگ است و اقتصاد ارتباط اولیه‌ای ندارد .


اسماعیلی گفت:اگر مشکل اقتصادی بود، قطعاً خانواده‌هایی که وضعیت اقتصادی بهتری داشتند باید فرزندان بیشتری نیز داشته باشند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اید حضور بانوان را در اجتماع با نقش مادری سازگار کنیم.

کد خبر 1726120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha