لزوم تدوین برنامه تحولی بلند مدت برای سردفتران کشور

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران لزوم برنامه تحولی میان مدت و بلندمدت در حوزه سردفتری تاکید کرد و گفت: از رسالات ذاتی شورای عالی کانون‌ها تدوین این برنامه تحولی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان؛ علی خندانی  در چهارمین نشست منطقه‌ای کانون‌های حوزه سر دفتری شمال غرب و غرب کشور با حضور اعضای شورایعالی کانون‌ها و جوامع سردفتری کشور در سنندج با تبریک هفته دفاع مقدس و ماه ربیع‌الاول و هفته وحدت اظهار کرد: باتوجه به وضعیت جهان وحدت امر مهمی است و باید به سمت وحدت جهانی گام برداریم تا وحدت و انسجام در سراسر جهان محقق شود.

وی افزود: امروز وحدت نیاز اساسی بین سردفتران است و باید از فاصله‌های بین این افراد کاسته شود.

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران کانون مرکز با اشاره به اینکه از نیازهای اساسی حوزه سردفتری اتحاد بین دفتریاران و سردفتران کل کشور است، افزود: کانون‌های کشور باید برای حل مشکلات راهکار ارائه دهند و وحدت و همدلی را اولویت بدانند.

خندانی تصریح کرد: ارائه سیاست‌های حوزه سردفتری باید مورد توجه قرار

وی بر لزوم برنامه تحولی میان مدت و بلندمدت در حوزه سردفتری تاکید کرد و گفت: از رسالات ذاتی شورای عالی کانون‌ها تدوین این برنامه تحولی است که باید با هماهنگی و برنامه‌ریزی تدوین شود.

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران اضافه کرد: صیانت از حوزه سردفتری نیز از اولویت‌هاست چرا که از سالم‌ترین کارهای سر دفتری است.

خندانی اذعان کرد: بازرسی نیز با محوریت کانون‌های کشور انجام می‌گیرد و در این زمینه نیز مشکلی نداریم.

وی با اشاره به هجمه‌هایی که علیه کانون دفتریاران وجود دارد، گفت: قوانین پیش‌رو که در حال بررسی در مجلس است کمکی به حوزه ما نخواهد کرد و مشکل‌افرین نیز خواهد بود.

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران کانون مرکز افزود: جذب سردفتران نیز در سال جاری از معضلات جدی است که موجب نگرانی همکاران مشغول به کار است و بنابراین استخدام باید با اصلاح آئین نامه انجام شود.

خندانی خاطرنشان کرد: اگر در اجرای طرح‌ها و قوانینی که در حال انجام است، پیشقدم نباشیم فعالیت‌ها بخوبی پیش نخواهد رفت و چالش‌ها افزایش می‌یاید اما اکنون هشتاد درصد کار پیش رفته و سعی داریم در حوزه فناوری هم به پیشرفت برسیم.

وی درج آگهی فروش املاک را عامل درآمدزایی برای سردفتران خواند و گفت: ساماندهی مشاوران املاک، ساماندهی اسناد عادی از اقدامات در حال انجام است.
 

لزوم انجام کار پژوهشی در راستای رفع چالش‌ها و مشکلات دفاتر اسناد رسمی

رئیس هیأت مدیره کانون سردفتران و دفتر یاران استان کردستان نیز در این نشست با تبریک هفته وحدت اظهار کرد: پیامبر نماد وحدت و همبستگی است و ما تابع اسلام و قرآن هستیم و مؤمنین باید نه فقط در شعار بلکه در دل کوچک‌ترین کینه‌ای نداشته باشند تا وحدت محقق شود.

احمد ازغ خاطرنشان کرد: زمانیکه پیامبر اسلام مکه را فتح کردند از کسانی که نسبت به ایشان بدی داشتند انتقام نگرفتند و گذشتند و این رفتار پیامبر وحدت‌آفرین شد.

وی با اشاره به آیات قرآن کریم در خصوص اسماد و کاتبان افزود: این مهم بیانگر اهمیت کار سردفتران است که با اسناد سرو کار دارند.

ازغ، بر لزوم انجام کار پژوهشی در راستای رفع چالش‌ها و مشکلات دفاتر اسناد رسمی تاکید کرد.

کد خبر 1726143

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha