یک زن مسلمان اولین مشاور مذهبی بیمارستان «روترهام» انگلیس شد

یک زن مسلمان به عنوان اولین مشاور مذهبی در مرکز بیمارستانی «روترهام» واقع در «یورکشایر جنوبی» انگلیس انتخاب شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « thestar»، یک زن مسلمان به عنوان اولین مشاور مذهبی در مرکز بیمارستانی «روترهام» واقع در «یورکشایر جنوبی» انگلیس انتخاب شد.

میسون شفیق، ۳۸ ساله، زن مسلمانی است که جوایز زیادی را برای کار خود در زمینه شکستن موانع فرهنگی دریافت کرده است.

 او یکی از اعضای فعال جامعه خود است و همیشه راه هایی را پیدا می کند که از طریق آنها بتواند به افراد با ادیان و عقاید مختلف کمک کند.

این فعال اجتماعی همواره رویدادها، سمینارها و کنفرانس‌هایی را در یورکشایر غربی و در سراسر بریتانیا برای اعضای مسلمان و غیرمسلمان جامعه برگزار می‌کند تا شکاف‌های موجود را برطرف کرده و ابهاماتی که پیرامون دین اسلام وجود دارد را برطرف کند.

میسون دو مرتبه پیاپی برنده جایزه مشاور مذهبی سال در جوایز مسلمانان بریتانیا شد و به عنوان تاثیرگذارترین فرد در جوایز مربوط به بهترین مسجد بریتانیا شناخته شده است.

او در این باره می‌گوید: من همیشه از حقوق زنان دفاع کرده‌ام و بنابراین این موقعیت به سایر زنان مسلمانی که ممکن است منفعل باشند، اجازه می‌دهد تا راه خود را برای ورود فعالیت‌های اجتماعی هموار بدانند.

بخش مذهبی بیمارستان «روترهام» مسئولیت تسهیل مراقبت‌های معنوی و مذهبی از بیماران، کارکنان، دانشجویان و بازدیدکنندگان و همچنین ارائه دانش و تخصص در امور مربوط به اعتقادات، تجربیات و مناسک معنوی و دینی را در تمام سطوح بر عهده دارد.

میسون در حال حاضر در حال تکمیل دکترای خود در دانشگاه «شفیلد» است و در تحقیقاتش به این مسئله می‌پردازد که چرا مسلمانان از موقعیت خود استفاده نمی‌کنند  تا بتواند افراد بیشتری از جامعه پزشکان را تحت آموزش‌های معنوی و مذهبی خود درآورند.

کد خبر 1772239

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha