تعهد اولین نماینده پارلمان انگلیس درباره آتش‌بس غزه

«ابتسام محمد» از حزب کارگر که به عنوان اولین نماینده یمنی تبار انگلیس کار خود را آغاز می‌کند، متعهد به تلاش برای حمایت از برقراری آتش‌بس در غزه شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «middleeasteye»، «ابتسام محمد» از حزب کارگر که به عنوان اولین نماینده یمنی تبار انگلیس کار خود را آغاز می‌کند، متعهد به تلاش برای حمایت از برقراری آتش‌بس در غزه شد.

این نماینده جدید پارلمان انگلیس در اولین سخنرانی خود متعهد شد که از طرح ایجاد آتش بس در غزه، بازگشت همه گروگان ها و به رسمیت شناختن کشور فلسطین استفاده کند.

محمد گفت: در طول این کمپین من با بسیاری از مردم صحبت کردم و بسیاری احساس کردند که صدای آنها در رابطه با آنچه در خاورمیانه و غزه می گذرد، شنیده نمی شود.

وی افزود: من به مردم اطمینان می‌دهم که صدایشان را بلند و واضح شنیده‌ام؛ من از صدای خود برای دفاع از صلح، همزیستی در منطقه، برای آتش بس فوری، برای آزادی گروگان ها از هر طرف و برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین استفاده خواهم کرد.

حوزه انتخابیه «شفیلد» مدتهاست که پایگاه حزب کارگر بوده است و قبل از محمد نیز «پل بلومفیلد»، نماینده سابق پارلمان از حزب کارگر از سال ۲۰۱۰ این کرسی را در اختیار داشت. شفیلد در سال ۲۰۱۹ اولین شهر انگلیس بود که کشور فلسطین را به رسمیت شناخت.

در آن زمان، حسام زملط، سفیر فلسطین در انگلیس تاکید کرد که شفیلد با اقدام خود در به رسمیت شناختن کشور فلسطین از طریق اکثریت آرا نامش را در تاریخ مبارزات ملت فلسطین جاودانه کرد.

همچنین در پی درگیری‌های اخیر در سرزمین‌های اشغالی پس از ۷ اکتبر، مردم شهر شفیلد انگلیس برای حمایت از فلسطین مقابل شهرداری این شهر تظاهرات کردند؛ پرچم اسرائیل را از شهرداری شفیلد پایین کشیدند و پرچم فلسطین را به جای آن برافراشتند.

کد خبر 1772048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha