رکورد تعداد نمایندگان مسلمان حاضر در پارلمان انگلیس شکسته شد

رکورد تعداد نمایندگان مسلمان که وارد مجلس عوام انگلیس شده‌اند در انتخابات اخیر پارلمان این کشور شکسته شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «muslimmirror»، رکورد تعداد نمایندگان مسلمان که وارد مجلس عوام انگلیس شده‌اند در انتخابات اخیر پارلمان این کشور شکسته شد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که با وجود افزایش احساسات اسلام‌هراسانه در انگلیس در انتخابات اخیر پارلمان ۲۵ مسلمان به عنوان نمایندگان مجلس عوام انتخاب شده‌اند و چند کاندیدای مستقل فلسطینی نیز در مقرهای سابق حزب کارگر در انتخابات به پیروزی رسیدند.

این تعداد، افزایش قابل توجهی نسبت به ۱۹ منتخب مسلمان در انتخابات ۲۰۱۷ و ۲۰۱۹ را نشان می‌دهد.

 جمعیت مسلمان انگلیس که مجموعا سه میلیون و ۴۰۰ هزار نفر است، نقشی اساسی در نتایج انتخابات اخیر ایفا کردند.

نکته قابل توجه این است که هشت نامزد مسلمان برای اولین بار کرسی‌های پارلمان را به دست آوردند که بین حزب کارگر و حزب مستقل تقسیم شد.

بر اساس این گزارش، پارلمان جدید با ۸۹ نماینده از پیشینه اقلیت های قومی، متنوع ترین پارلمان در تاریخ انگلیس است.

حمایت از نامزدهای مستقل فلسطینی به طور قابل توجهی بر انتخابات تاثیر گذاشت و پنج نامزد مستقل از جمله چهار مسلمان کرسی‌های خود را به دست آوردند.

همچنین گزارش‌ها نشان می‌دهد که حوزه‌های انتخابیه مسلمانان نقش مهمی در انتخابات ایفا کردند، به طوری که ۲۰ حوزه انتخابیه بیش از ۳۰ درصد از رای دهندگان مسلمان را همراه داشت.

در سال ۲۰۱۹ میلادی، نمایندگان حزب کارگر از همه این حوزه‌ها انتخاب شده بودند.

گروه‌های حامی مسلمانان در انگلیس ضمن استقبال از ورود ۲۵ نماینده مسلمان به مجلس عوام تاکید کردند که این می‌تواند سرآغاز گسترش فعالیت‌های مسلمانان در امور سیاسی باشد.

آنها همچنین تصریح کردند که ادامه روند حضور فعال مسلمانان در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی و به ویژه حضور آنها در کرسی‌های پارلمانی و در کابینه دولت می‌تواند یکی از راه‌های مقابله با اسلام‌هراسی و کاهش این پدیده در بریتانیا باشد.

این در حالی است که بر اساس گزارش‌های ارائه شده، میزان اسلام هراسی در انگلیس در پی درگیری‌های اخیر ایجاد شده در سرزمین‌های اشغالی افزایش قابل توجهی کرده است.

کد خبر 1772132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha