لزوم رفع مشکلات بیمه خادمان مساجد

حجت الاسلام حیدری جناسمی با بیان اینکه قطع شدن بیمه خادمان مساجد می تواند در زمینه خدمات رسانی درست به نمازگزاران و مراجعان به مساجد اثر سویی داشته باشد، گفت: انتظار می رود دولت سیزدهم برای رفع مشکل بیمه تامین اجتماعی خادمان مساجد اقدام نماید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری جناسمی-مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران در دیدار مدیران اوقاف با نماینده ولی فقیه در مازندران، اظهار کرد: از ثبت ۳۱۲ وقف جدید در استان خبر داد و اظهار کرد: وقف زمین کشاورزی برای کشف واکسن بیماری‌های جدید و ناشناخته اولین وقف بی‌نظیر در کشور بوده است.

وی با بیان اینکه بعد از شهادت شهید فخری‌زاده فردی از منطقه چمستان نور کارخانه شالیکوبی و زمین کشاورزی به متراژ ۳هزار متر مربع برای فعالیت در حوزه «انرژی هسته‌ای» وقف کرد، افزود: در شهرستان بهشهر نیز دکتر ملک‌پور پنج طبقه ساختمان را برای درمان کودکان نارس و بیمار وقف کرده است.

حجت الاسلام حیدری جناسمی با اشاره به اینکه ۴۳۶ پروژه عمرانی در بقاع متبرکه و آستان مقدس در دست اجراست، گفت: در سال‌های اخیر ۳۰پروژه عمرانی موقوفات به ارزش ۴هزار میلیارد ریال کلنگ‌زنی شده و اکنون هم حدود ۱۰ طرح سرمایه‌گذاری در حال اجراست.

وی از افزایش دو برابری درآمدهای اوقاف مازندران در ۶ماهه نخست سال جاری خبر داد و یادآورشد: در دوران همه گیری کرونا ۲۱۵ هزار بسته معیشتی در سطح استان توزیع شد.

حجت الاسلام حیدری جناسمی به بسته بودن در مساجد بین راهی در محورهای مواصلاتی مازندران اشاره کرد و افزود: متاسفانه اختلالاتی که در بحث بیمه خادمین مساجد پیش آمده موجبات کم رغبتی خدام در امر باز بودن در مساجد را رقم زده است که می طلبد زمینه رفع مشکل بیمه این قشر خدوم فراهم شود.

وی به فعالیت اوقاف و امورخیریه مازندران در بحث حمایت از تولید در بخش کشاورزی با مدیریت ۴۰۰هزار هکتار زمین اشاره کرد و گفت: فعالیت‌های فرهنگی، استقرار موکب اوقاف در سامرا با هدف خدمت به زائرین اربعین، اعزام زائراولی‌ها به حرم امام رضا (ع)، اعزام ۷۴ زائر اولی به کربلا، اهدای زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان های گلوگاه و آمل، آزادی ۸۰ زندانی غیرعمد، اهدای جهیزیه به ارزش ۵میلیارد تومان، ساخت زائرسرا و... از دیگر فعالیت های این اداره کل در استان است.

کد خبر 1726151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha