محفل نورانی انس با قرآن کریم در آستارا برگزار شد

به مناسبت هفته دفاع مقدس و هفته وحدت، محفل انس با قرآن کریم ویژه نیروهای مسلح در بندر آستارا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، به مناسبت هفته دفاع مقدس و هفته وحدت، محفل انس با قرآن کریم ویژه نیروهای مسلح در مصلای نماز جمعه این شهرستان برگزار شد.

حجت‌الاسلام سید علی سید رضایی در این محفل،اظهارکرد: قرآن محور وحدت مسلمانان و کتاب انتخاب مسیر زندگی انسان‌ها و هدایت بشری است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه آستارا ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه را از ضروریات جامعه امروزی دانست و افزود: برگزاری این محافل می‌تواند آثار معنوی کلام نور و ترویج فرهنگ قرآنی را بین مردم به دنبال داشته باشد.

وی تصریح‌کرد: انس با قرآن از جمله سیره‌های رزمندگان و شهدای عزیز ما بود.

حجت‌الاسلام سید رضایی با اشاره به نام "قرآن" از میان نام‌های بسیار این کتاب الهی،گفت: این وصف از این رو است که خداوند این کتاب را برای پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله و سلم خوانده است؛ هم چنین این کتاب مرتبه‌ای از کلام الهی است و چون مرتبه اعلا و مقام حقیقیِ آن بسی بالاتر از آن است که در قالب لفظ بگنجد، خداوند بر مردم منّت نهاده و آن را به اندازه‌ای که به صورت الفاظ خواندنی درآید، تنزل داده است تا مردمان معانی آن را درک کنند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه آستارا با بیان آیات ابتدایی سوره اعراف، خاطرنشان‌کرد: قرآن در مورد خودش موارد متعددی را بیان کرده است که یکی از آنها هدایت است که خداوند متعال می‌فرماید؛ ای رسول کتابی بزرگ برای تو نازل شد پس تو دلتنگ و رنجه خاطر (از انکار مردم) مباش تا مردمان را به آیات عذابش بترسانی و اهل ایمان را به بشاراتش یادآور شوی.

گفتنی است، در این مراسم که امام جمعه و جمعی از مسئولان نظامی و سربازان وظیفه حضور داشتند تعدادی از قاریان برجسته شهرستان به تلاوت آیاتی از قرآن مجید پرداختند.

کد خبر 1726176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha