پیامبر اکرم (ص) جامعه شک و شبهه‌زده را به وادی یقین رهنمون می‌سازد

حجت‌الاسلام لطفیان گفت: دستاورد وجود نازنین و رسالت پیامبر اسلام (ص) در کنار دستاوردهای دیگر، این است که جامعه شک و شبهه‌زده را به وادی یقین نائل می‌کند. چیزی که امروز انقلاب اسلامی در تلاطم مبارزه با تفکر منحوس غربی به دنیای در جستجوی حق و حقیقت، عرضه می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، حجت‌الاسلام کاظم لطفیان در جشن بزرگ میلاد حضرت رسول اکرم (ص) که در شهرستان آق قلا برگزار شد، اظهارکرد: ثمره عملی تقوا و پیروی از پیامبر (ص) در زندگی ما باید خود را نشان بدهد. ایمان عملی در پیروی از آموزه‌های سترگ پیامبر اسلام (ص) است. اگر این ویژگی ها در زندگی ما محقق شود انسان مومن به خدا و محب رسول‌ خدا از رحمت الهی بیش از پیش برخوردار می‌شود.

دبیر شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور ادامه داد: دومین ثمره ایمان به خدا و محبت به رسول خدا، نوری است که خداوند فراروی انسان ها قرار می دهد تا پیوسته زندگی خود را براساس این نور تنظیم کند. این نور را خداوند در وجود مبارک پیامبر اکرم (ص) قرار داده است و مادامی که در مسیر این نور حرکت کنیم، به بیراهه نخواهیم رفت.

وی با تاکید بر زیست و سبک زندگی مومنانه گفت: اگر می‌خواهیم زیست مومنانه داشته باشیم باید پایبند به صراط و پیرو سراج باشیم. صراط همان قرآن و سراج اهل بیت پیامبر اکرم (ص) است. ما هم نیاز به قرآن و هم نیاز به اهل بیت (ع) داریم که آموزه‌های قرآن و پیامبر را برای ما تفسیر و تبیین می‌کنند.

حجت‌الاسلام لطفیان با اشاره به سخنان حضرت علی (ع) در وصف پیامبر اسلام (ص)، اظهارکرد: پیغمبر (ص) پدیده الهی و نوری است که در وصف و ستایش ما نمی گنجد. پیامبر (ص)، کلمه‌الله است. اینکه حضرت علی (ع) می‌فرماید پیامبر کلمه‌الله است تفسیرش در قرآن اینست که هیچ زبان و قلم و دستی قادر به نوشتن و گفتن درباره عظمت کلمه‌الله نیست.

وی افزود: نه عقل می‌تواند بزرگی و عظمت پیامبر را درک کند و نه احدی از انس و جن قدرت فهم این را دارد که او کیست. پیامبر اسلام (ص) شخصیتی است که حتی جبرییل امین، نمی‌تواند به مقامی که خدا برای او ترسیم کرده است، برسد.
 
دبیر شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور در ادامه بیان کرد: پیامبر اکرم (ص) مهر ختام معارفی است که از ابتدای بشر تا روز مبعوث شدن، در وجود ایشان به ودیعت گذاشته شده است. پیامبر (ص) گشاینده قفل درهای بسته و گره‌های در هم تنیده‌ای است که پیش روی بشریت قرار دارد. در مقام امانت، امین مومنان و در مقام علم نیز گنجینه و مخزن علم است.

وی ادامه داد: رهبر حکیم انقلاب اسلامی در بیانات سال گذشته خود به این نکته اشاره کردند که قلب پیامبر گرامی اسلام با معدن عزت و حکمت الهی مرتبط است و نشانه این عظمت الهی در سیمای مبارک پیامبر اکرم (ص) نمایان می‌شود. پیامبر (ص) شخصیتی است که قبل از اینکه به رسالت مبعوث شود دارای خصلت‌های ویژه‌ای بود. کیست که مبهوت امانتداری، صداقت، شرافت، شجاعت، زهد، صبر، غیرت و تواضع پیامبر اسلام (ص) نشود.

وی خاطرنشان کرد: دستاورد وجود نازنین پیامبر اسلام (ص) این است که جامعه شک و شبهه‌زده را به وادی یقین نائل می‌کند. چیزی که امروز انقلاب اسلامی در تلاطم مبارزه با تفکر منحوس غربی به دنیای در جستجوی حق و حقیقت، عرضه می‌کند.

کد خبر 1726194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha