فلسفه نامگذاری هفته وحدت انسجام و صمیمت بین مسلمانان است

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی گفت: فلسفه نامگذاری هفته وحدت انسجام و صمیمت بین مسلمانان است،اگر برادری و وحدت و صمیمت حاکم باشد کشور به سمت موفقیت حرکت می کند و پیشرفت خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ارومیه با تبریک فرا رسیدن هفته وحدت افزود: انسان های متحد بصیر و آگاه هستند چرا که میدانند در صورت بروز تفرقه دشمنان بر جامعه مسلمانان چیره می‌شوند.

امام جمعه ارومیه با اشاره به سخنان امیرالمومنان (ع)در زمینه حفظ انسجام و وحدت گفت: هر جامعه وحدت نداشته باشد و به سمت اختلاف و تفرقه و جنگ پیش برود خداوند لباس عزت شان را در آورده و شیرینی نعمت هایش را از آنان می‌گیرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به اینکه فلسفه نامگذاری هفته وحدت انسجام و صمیمت بین مسلمانان است، گفت: اگر برادری و وحدت و صمیمت حاکم باشد کشور به سمت موفقیت حرکت می کند و پیشرفت خواهد کرد . 

وی گفت: طبق روایات، محبوبترین انسان نزد خداوند کسی است که پیامبر اکرم را الگوی خود قرار دهد و از خط و مشی وی پیروی کند.

وی با اشاره به روز سالمندان با بیان اینکه در دین اسلام تاکید شده سالمندان را عزیز بشماریم، گفت: گذر عمر و سالخوردگی یک سنت الهی است و خداوند همواره بر احترام به والدین و گرامی داشتن والدین به خصوص سالخوردگان تاکید کرده است.

امام جمعه ارومیه همچنین ضمن تبریک روز آتش نشانی و خدمات ایمنی، نجات جان و اموال مردم توسط این نیروهای خدمت رسان را قابل ستایش برشمرد. 

کد خبر 1726242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha