شناسایی بیش از 2 هزار دانشمند دنیای اسلام در جایزه مصطفی(ص)

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور از شناسایی بیش از 2 هزار و 500 دانشمند دنیای اسلام در جایزه بین المللی مصطفی(ص) خبرداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، روح الله دهقانی شامگاه جمعه در آیین افتتاحیه پنجمین دوره جایزه بین المللی علمی و فناوری مصطفی(ص) اظهارداشت: جایزه مصطفی رویداد علمی است که در سطح بین الملل با ابتکار شورای عالی انقلاب فرهنگی در کشورمان پایه گذاری شد و امسال پنجمین دوره آن در حال برگزاری است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان اینکه 110 کشور اسلامی در این رویداد مشارکت دارند، افزود: بیش از 2 هزار و 500 دانشمند دنیای اسلام در جایزه بین المللی مصطفی(ص) شناسایی شده اند.

وی معرفی توسعه علمی در بین کشورهای اسلامی و نقش علم نافع در پیشرفت بشریت، تقویت ارتباطات بین المللی در حوزه علم و فناوری و ترسیم جایگاه علمی جمهوری اسلامی ایران در دنیا را از اهداف این رویداد علمی عنوان کرد و ادامه داد: کشور ایران با بکارگیری توان علمی و ایده های جوانان به ابر قدرت علمی تبدیل شده است.

دهقانی خاطرنشان کرد: با حمایت دولت شرکت های دانش بنیان در حال توسعه هستند و رویداد جایزه مصطفی به تقویت این ظرفیت کمک می کند.

وی یادآورشد: استان اصفهان ظرفیت بالای علمی دارد که می تواند به عنوان یک قطب در کشور نقش ایفا کند و امسال این دوره از جایزه مصطفی به میزبانی اصفهان برگزار شد.

اوج گیری تمدن اسلامی بر پایه علم و تفکر

استاندار اصفهان نیز در این مراسم به تمدن اسلامی و نقش اصفهان در پیشرفت علمی و فرهنگی اشاره کرد و گفت: علم، تفکر، خرد ورزی، مناظره و گفتگو از اصول تمدن اسلامی است.

سید رضا مرتضوی افزود: تمدن اسلامی بر پایه علم، تفکر، عقلانیت و مبانی دینی اوج گرفته و جایگاه آن در رفع گره های جامعه بشری مشهود است.

وی با بیان اینکه اصفهان مهد فرهنگ و علم و دانش است، تصریح کرد: تربیت شاگردان زیادی در حوزه های مختلف علمی در این استان جهش علمی ایجاد کرده و در راستای تمدن اسلامی نقش دارد.

مرتضوی، میزبانی جایزه مصطفی در اصفهان را یک فرصت خواند و اذعان داشت:‌ این رویداد می تواند تعاملات بین المللی دانشمندان جهان اسلام را تقویت کند.

کد خبر 1726279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha