۲۰۰عنوان کتاب ویژه دومین کنگره شهدا مازندران تالیف می شود

سرهنگ مجیدی از تدوین و چاپ ۲۰۰عنوان کتاب برای دومین کنگره ۱۰هزار و ۴۰۰ شهید دوران دفاع مقدس مازندران خبر داد و گفت: این کتاب‌ها توسط نویسندگان کتاب اولی یا نویسندگان ماهر نوشته می شود.

سرهنگ عسگر مجیدی-معاون هماهنگ‌کننده سپاه کربلای مازندران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران ضمن تشریح جزییاتی از برگزاری دومین کنگره ۱۰هزار و ۴۰۰ شهید دوران دفاع مقدس این خطه از شمال کشور، اظهار کرد: با تشکیل ستاد اجرایی کنگره شهدا و برگزاری نشست با ۲۲ کمیته اجرایی برگزاری کنگره تصویب شد.

وی با بیان اینکه نشان این کنگره با عنوان «مازندران دیار علویان خط شکن» نیز خردادماه امسال با حضور مسئولین استانی رونمایی شد، افزود:سیاست ها و اولویت ها مشخص شد و ۲۵۰عنوان برنامه باحضور کمیته های این کنگره تدوین شده است.

سرهنگ مجیدی ادامه داد: تالیف ۲۰۰ عنوان کتاب تا اجلاسیه نهایی در دستور کار است، کار پنج عنوان کتاب با محوریت شهدای شاخص مازندران از جمله سردار شهید ذبیح الله عالی جویبار، شهید هادی محمدزاده سورک، سردار شهید محمدحسن طوسی، سردار شهید حاج حسین بصیر و ... به جمع‌بندی رسید، در بخش فیلم کار پژوهش و نویسندگی با موضوع جنگل انجام شد.

وی یادآور شد: بخش فیلم به مرحله اجرا رسیده اما نظر برخی از بزرگان این است که ابعاد دفاع مقدس در جنگل‌های مازندران به حدی گسترده است که در یک فیلم ۹۰دقیقه ای نمی‌گنجد و باید حتما سریال ساخته شود، به احتمال زیاد درباره حضور مازندرانی‌ها در عملیات والفجر هشت فیلم ساخته شود.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه کربلای مازندران از برگزاری اجلاسیه‌های متعدد با موضوعات مختلف همچون شهدای بین الملل، شهدای مقاومت، تاریخ و هویت علوی مازندران، بازسازی عملیات‌ها و طراحی بسیاری از برنامه‌ها و ... خبر داد و تاکید کرد: در بخش زنان، جوانان، کودکان و نوجوانان هم تالیف کتاب داریم، برگزاری مراسم سرود داریم.

وی اعلام کرد: اجلاسیه نهایی در پایان شهریور یا اوایل مهر ماه سال آینده برگزار خواهد شد، مکان آن هنوز مشخص نیست، چرا که برنامه گسترده است.

سرهنگ مجیدی با اشاره به بحث دیدار اعضای کنگره با مقام معظم رهبری، بیان کرد: در بحث محرومیت‌زدایی، عمران و موضوعات شهری برنامه داریم، معتقدم که باید کاری کنیم که همه حتی یک چوپان در یک روستای دوردست بداند که چنین برنامه‌ای برگزار خواهد شد.

مسئول ستاد اجرایی دومین کنگره ۱۰هزار و ۴۰۰ شهید دوران دفاع مقدس مازندران عنوان کرد: انتظارمان از کمیته‌ها این است که مصوبات و برنامه‌ها را اجرا کنند چرا که کمترین تعهد ما در مقابل شهدا همین است.

وی با تاکید براینکه برای تقویت و حفظ فرهنگ ایثار و شهادت و جلوگیری از تحریف دستاوردهای رزمندگان دوران دفاع مقدس مازندران باید از هم اکنون برنامه ریزی فرهنگی از سوی دستگاه های عضو این کنگره صورت بگیرد،خاطرنشان کرد: در فتنه‌ها و وقایع متعدد شهدا به دادمان رسیدند کمترین توقع ما هم انجام وظیفه است.

کد خبر 1726298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha