همانگونه که از تولیدات هنری و رسانه‌ای حمایت می‌شود، باید از کانون‌های مساجد نیز حمایت شود

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فعالیت کانون های فرهنگی و هنری در مساجد گفت: یکی از نهادهای که می تواند عامل جذب جوانان به مساجد باشد، کانون های فرهنگی هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که متاسفانه بسیاری از مساجد ما فاقد کانون است، آن هم به این دلیل که اعتبارات و بودجه این بخش بسیار کم است.

علیرضا پاک فطرت در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، گفت: مشکلی که امروز در مساجد ما وجود دارد این است که جوانان کمتر به مساجد می آیند و مساجد بدون جوانان و نوجوانان زیبایی لازم را ندارد. یعنی مسجد با حضور و شور و شوق جوانان مسجد می شود. بایستی کاری کنیم که جوانان را جذب مساجد کنیم.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: باید برگردیم به صدر اسلام که پیامبر فقط از مسجد انتظار نماز نداشتند و فقط برای مراسم ختم نبود، خیلی از بحث های سیاسی و حاکمیتی را در مساجد برگزار می کردند، حتی قضاوت ها را به مساجد می آورد. مساجد باید در مباحث فرهنگی و اجتماعی قوی تر کار کند.

وی با تاکید بر اینکه دولت باید از مساجد حمایت و استفاده بیشتری کند، تاکید کرد: روحانیت و ائمه جماعات در مساجد فقط وظیفه شان عبادت نیست، بلکه می توانند معلم بسیار خوبی نیز برای جوانان و نوجوانان باشند. ما این همه در آموزش و پرورش برای تعلیم و تربیت هزینه می کنیم، اما خروجی لازم را نمی بینیم چرا که امروز در آموزش و پرورش بیشتر بحث تعلیم، محور قرار گرفته است و کمتر به تربیت توجه می شود، در صورتی که تربیت بسیار مهمتر است و مساجد می توانند قوی تر از مدارس در این زمینه ورود کنند. باید با تدبیر در مساجد برای مباحث تربیتی و پرورشی جوانان سرمایه گذاری کنیم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر احترام به مساجد در کشور گفت: اینکه حمایت از مساجد را اولویت چندم قرار دهیم و اعتبار و بودجه ای به این مکان مقدس که می تواند محل پرورش نسلی با ایمان، فداکار و معتقد به آرمان های انقلاب و نظام باشد اختصاص ندهیم یعنی اینکه ما راه را اشتباه می رویم.

وی با اشاره به فعالیت کانون های فرهنگی و هنری در مساجد گفت: یکی از نهادهای که می تواند عامل جذب جوانان به مساجد باشد، کانون های فرهنگی هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که متاسفانه بسیاری از مساجد ما فاقد کانون است، آن هم به این دلیل که اعتبارات و بودجه این بخش بسیار کم است. وزارت ارشاد باید اولویتش تقویت این کانون ها باشد. این وزارتخانه در عین حال که به تقویت حوزه های سینما، کتاب و هنر می پردازد، باید تقویت این کانون ها را نیز جز برنامه های اصلی اش قرار دهد.

پاک فطرت خاطرنشان کرد: ما نیاز به نسلی معتقد و با ایمان برای ساختن آینده ایران اسلامی داریم و این نسل قطعا باید در مساجد و با همت کانون های فرهنگی و هنری تربیت و پرورش یابد. ما در مجلس تمام تلاش خود را در هنگام بررسی برنامه هفتم توسعه برای حمایت از کانون ها انجام می دهیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1726326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha