عقلانیت حاکم بر دانشجویان و اساتید اجازه بازگشت به فضای رادیکال و تند را نمی‌دهد

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسائلی که سال گذشته در دانشگاه‌ها بوجود آمد تکرارپذیر نیست گفت: عقلانیت و خرد حاکم بر دانشجویان و اساتید اجازه بازگشت به فضای رادیکال و تند را نمی دهد.

روح الله متفکر آزاد در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان در مورد شرایط فرهنگی حاکم بر دانشگاه ها گفت: دانشگاه ها در مقطع فعلی نیازمند نشاط اجتماعی، فرهنگی سیاسی و علمی هستند. این روحیه نشاط نیازمند پمپاژ انرژی از همه طرف هاست، یعنی استاد، دانشگاه، تشکل های دانشجویی و کسانی که بیرون از دانشگاه هستند بایستی یک روحیه وحدت ملی و نشاط ملی و پیشرفت و رو به جلو بودن و روحیه امید را در دانشگاه ها تزریق کنند.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مفهموم این حرف این نیست ما از داشته های فرهنگی و تمدنی مان عدول کنیم و از مباحث فرهنگی عقب نشینی کنیم مفهومش این است که باید گفت و گو را در دانشگاه ها نهادینه کنیم. فضای گفت وگو، تفاهم، مفاهمه و هم افزایی فکری و تمرکز بر اشتراکات و بحث گفتمان فرهنگی باید افزایش یابد.

وی تاکید کرد: ما در حوزه آموزش بعد از کرونا صدمات جدی خوردیم، دانشگاه ها باید به لحاظ آموزشی به دوران قبل کرونا برگردند و در حوزه پژوهشی نیز باید دانشگاه ها تحول جدی داشته باشند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مسائلی که سال گذشته در دانشگاه ها بوجود آمد تکرارپذیر نیست، چرا که فضای کشور به سمت عقلانیت، گفت وگو و مفاهمه رفت و در فضای موجود کشور ما دیگر شاهد حرکت های تند رادیکال، ساختارشکن و اهانت به فرهنگ و سنت و تمدن و دین در دانشگاه ها نخواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: در واقع عقلانیت و خرد حاکم بر دانشجویان و اساتید ما اجازه بازگشت به فضای رادیکال و تند را نمی دهد و فضا به سمت عقلانیت می رود و نظام باید در این شرایطی فضای دانشگاه ها را فضای مفاهمه گفت وگو و عقلانیت کند.

انتهای پیام/

کد خبر 1726336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha