رسیدن به تمدن نوین اسلامی فقط با وحدت شیعه و سنی محقق می‌شود

حجت‌الاسلام دیلم گفت: امام خامنه‌ای نیز به عنوان مشعل‌دار هدایت این نظام و انقلاب، شعار رسیدن به تمدن نوین اسلامی را مطرح و تاکید کرده‌اند که بدون اتحاد شیعه و سنی این اتفاق نمی‌افتد. 

حجت‌الاسلام نورعلی دیلم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان گلستان، با تبریک فرا رسیدن هفته وحدت اظهارکرد: یکی از آموزه‌های دینی مسلمانان اعم از شیعه و سنی که در قرآن و روایات مورد تاکید قرار گرفت، بصیرت، معرفت و دانش است.

رئیس مرکز اسلامی گلستان گفت: در روایات و آموزه‌های دینی ما بر دانش‌افروزی، علم اندوزی و عمل عبادی همراه با معرفت تاکید شده است تا جایی که خواب فرد عالم از عبادت فرد جاهل بهتر دانسته شده است.

وی با اشاره به خطبه‌های امام علی (ع) در نهج‌البلاغه درباره ابزارهای رسیدن به شناخت و معرفت، گفت: اولین ابزار این معرفت و شناخت، دین مبین اسلام، پس از آن قرآن کریم این نسخه شفابخش برای بشریت و سومین ابزار نیز وجود رسول خدا (ص) است.

وی بیان کرد: تمام زنجیرها و خواسته‌های نفسانی که به ما اجازه پرواز نمی‌دهد همین خواهش‌های نفسانی و دنیاطلبی‌هاست. پیامبر (ص) همه زنجیرها را باز کرد و تبدیل به الگو و اسوه‌ای برای همه دنیا شد.

حجت‌الاسلام دیلم با بیان اینکه همه ما باید به سنت رسول خدا (ص) افتخار کنیم، خاطرنشان کرد:  همه چیز را با عقل ناقص و محدود خودمان نباید بررسی کنیم؛ باید دستور و سنت پیامبر ( ص) را عمل کنیم تا سعادتمند شویم.

وی در ادامه موضوع وحدت را دستور قرآن و سنت رسول خدا (ص) دانست و افزود: تفرقه و اختلاف همانند گودال آتش است و انسان عاقل به گودال آتش وارد نمی‌شود. پیامبر اکرم (ص) فرمودند اتحاد و کنار هم بودن سبب نعمت است اما اختلاف و کینه مایه هلاکت و بدبختی است.

رئیس مرکز اسلامی گلستان با اشاره به تفکر امامین انقلاب اسلامی درباره مسئله وحدت، گفت: امام خمینی (ره) چند روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی فرمودند ما با هم برادر هستیم و بیش از ۶۰۰ اهل سنت گلستان گواه این است که اهل سنت استان گلستان نیز به این موضوع اعتقاد و ایمان دارند. امام خامنه‌ای نیز به عنوان مشعل‌دار هدایت این نظام و انقلاب، شعار رسیدن به تمدن نوین اسلامی را مطرح و تاکید کرده‌اند که بدون اتحاد شیعه و سنی این اتفاق نمی‌افتد. 

وی ادامه داد: هر فردی چه شیعه و چه اهل سنت هرکسی به مقدسات مسلمانان توهین کند، ما برای مقابله با آن جان و خون خود را می‌دهیم اما اجازه تفرقه بین مسلمانان را نمی‌دهیم. امروز دشمنان ما به ویژه یهود برنامه‌های مختلفی دارد. اسلام هراسی، ایجاد بدبینی و تقابل اسلام و مسیحیت مهم‌ترین برنامه‌های آنان است و بعد از آن نیز علیه انقلاب اسلامی همه توان خود را به‌کار گرفتند.

حجت‌الاسلام دیلم گفت: طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی ایجاد گسل بین اقوام و مذاهب از برنامه‌های دشمنان است و در اغتشاشات سال گذشته هم به این مسئله دامن زدند. ما باید بر مشترکات خود وحدت داشته باشیم و اجازه تفرقه‌افکنی به دشمنان را ندهیم.

کد خبر 1726349

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha