موحدیان در موضوع بازگشت عضو تعلیقی به قانون عمل نکرد/ مسئولیت تعطیلی جلسات شورای شهر بر عهده رئیس شوراست

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر مشهد گفت: رییس شورای شهر مشهد در موضوع بازگشت عضو تعلیقی بدون توجه به دستور قضایی به قانون عمل نکرده و لذا مسئولیت تعطیلی جلسات شورای شهر بر عهده ایشان است.

حسن منصوریان، در گفتگو با خبرنگار شبستان اظهار کرد: مسؤلیت تعطیلی جلسات علنی و بلاتکلیفی شورا بر عهده شخص آقای موحدیان به عنوان رئیس شوراست؛ چرا که ایشان به وظایف قانونی خود عمل نمی‌کند و عضو جایگزین جناب آقای دائمی که به حکم رأی قضایی رفع تعلیق شده را تعیین تکلیف و نامه لغو جانشینی را صادر نمی‌کنند تا بتوان جلسات علنی را برگزار و مشکلات مردم را حل کنیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر مشهد ادامه داد: ایشان به ادله مختلفه و اسناد موجود استنکاف از نظر مقام محترم قضایی می‌کنند که حتما تبعات آن گریبان گیر ایشان خواهد شد و حق شکایت بابت برگزار نکردن جلسات شورا و استنکاف از حکم قضایی نیز برای محقین محفوظ است.  

وی در خصوص اظهار نظر فرمانداری مبنی بر استعلام از وزارت کشور تصریح کرد: نظر فرمانداری این است که برای انجام این کار هیچ استعلام و دستوری از فرمانداری لازم نیست و قانون انجام این امور را برعهده شورای شهر قرار داده است.

منصوریان تاکید کرد: چون تعلیق و رفع آن بر عهده مقام محترم قضاییه است و فرمانداری هیچ نقشی ندارد و در مورد ماده ۹۴ نیز مرجع تشخیص غیبت موجه و غیر موجه شورای شهر می‌باشد لذا فرمانداری نقش قانونی ندارد. آقای موحدیان برای زیر بار نرفتن موضوع خلاف قانون از فرمانداری استعلام می‌گیرد که خود مصداق استنکاف است دستور قضایی می‌باشد.

پایان پیام/

کد خبر 1726421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha