هنر هنرمند باید به جامعه ومعضلات آن بپردازد

دریایی گفت: هنر به مثابه زنجیر و گره است و تعهد و مسئولیت هنرمند قبل از فعالیت هنری وی وجود داشته و هنر و تعهد وی باید به جامعه و معضلات آن بپردازد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، علی اصغر دریایی در جشن سینمای استان و ویژه برنامه مهر سینمای ایران(کردستان) در شهر سقز که با حضور هنرمندان عرصه سینما استان و شهر سقز برگزار شد، گفت: سینما عنصر بسیار جذاب و رسانه‌ای فوق العاده و تاثیرگذار است و این تاثیر گذاری هم در هنرمندان  و هم در آحاد مردم موثر است.

وی افزود: سینما روایت‌گر بسیار مسلط در حقیقت و واقعیت است، هنرمندان این عرصه در تمامی مراحل پیشرفت و توسعه جامعه تاثیرگذار هستند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان کردستان اضافه کرد: در جمهوری اسلامی از سینمایی صحبت می‌کنیم که متعهد باشد اگرچه به تفکر آزاد نیز معتقدیم.

وی خاطرنشان کرد: هنر به مثابه زنجیر و گره است و تعهد و مسئولیت هنرمند قبل از فعالیت هنری وی وجود داشته و هنر و تعهد وی باید به جامعه و معضلات آن بپردازد.

وی اضافه کرد: دغدغه‌های هنرمند باید به کاهش آسیب‌های اجتماعی موجود بینجامد و آثار وی ایمان و انگیره را تقویت کند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان عنوان کرد: سینما و آثار هنرمندان این عرصه در تربیت فرزندان به والدین کمک کنند زیرا امروزه تربیت تنها از عهده والدین برنمی‌آید.

دریایی تصریح کرد: روزگار بسیار تغییر کرده است فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی بسیاری از معادلات را در عرصه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی تغییر داده است و اکنون باید سینماگران و هنرمندان در این عرصه با خلق آثار فاخر تربیتی ورود پیدا کنند.

وی در خصوص سینماهای تجاری هالیود و بالیود گفت: در این سینماها هدف از فیلم سازی تنها سودآوری نیست بلکه بخشی از اهداف سیاسی و و نگاه و اندیشه‌های راهبردی خویش را در آثارشان می‌گنجانند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان به رسالت هنرمندان عرصه فیلمسازی پرداخت و گفت: سینماگران باید در سه رسالت کوشا باشند تا تربیت کنشگر فرهنگی هم در عرصه فیلم‌سازی و هم در عرصه جامعه و  عرق سازی بین مردم را مدنظر داشته باشند.
وی اعلام کرد: هنرمندان باید همچنین شخصیت‌های تأثیرگذار را متمسک و سوژه فیلم‌های خویش قرار دهند از جمله شخصیت سارو بیرو از جنگجویان بانه‌ای که مرزهای مذهب و قومیت را در هم شکسته است و موجبات انسجام ملی را فراهم کنند.

کد خبر 1726431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha