اربعین از مظاهر زمینه سازی ظهور است/ خادمان اربعین، رونق بخش فرهنگ اربعین هستند

سردار قاآنی با اراشه به اینکه خادمان اربعین، رونق بخش فرهنگ اربعین هستند گفت: مردم باصفا و باکرامت عراق میزبان اصلی مراسم اربعین هستند؛ باید به میزبانی عراقی ها اصالت دهیم.

به گزارش خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، سردار اسماعیل قاآنی؛ فرمانده سپاه قدس در همایش سراسری تجلیل از خادمان مواکب اربعین حسینی که در مجتمع آدینه در حال برگزاری است، با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، گفت: براساس مسیر روشنی که خداوند برای پیامبر (ص) مشخص کرده اند؛ شما تابعینی هستید که مسیر مقاومت پیامبر (ص) را طی می کنید.

فرمانده سپاه قدس خاطرنشان کرد: خادمان و موکب داران، مسیر اربعین حسینی را مزین کردید و با اقدامات تان ثابت کردید که راه امام حسین (ع) را چگونه می توان ادامه داد. خادمان اربعین، رونق بخش فرهنگ اربعین هستند.

وی با بیان اینکه اربعین هرسال پررونق تر برگزار می شود، گفت: ۶ روز در سال، جزو روزهای خاص زیارتی امام حسین (ع) است. مرحوم کافی در مدت ۵سال اقامت در نجف،۳۰مرتبه پای پیاده به زیارت سیدالشهدا (ع) رفتند. کسیکه در اربعین شرکت می کند دستاوردها و ثمراتی کسب خواهد کرد.

سردار قاآنی تاکید کرد: مردم باصفا و باکرامت عراق میزبان اصلی مراسم اربعین هستند و شما خادمان اربعین کسانی هستید که به آنها کمک و یاری می رسانید. باید به میزبانی عراقی ها اصالت دهیم.

سردار قاآنی تصریح کرد: موکب هایی که در اربعین راه اندازی می شود، همه حس می کنند این موکب از زائران امام حسین (ع) پذیرایی می کند درحالیکه در کنار آن، قرارگاه هایی هستند که روزی امام زمان (عج) در آنها حضور خواهند یافت.

وی با بیان اینکه اربعین یکی از مظاهر زمینه سازی ظهور است، تاکید کرد: اربعین یک رزمایش و لشکرکشی و ایجاد آمادگی است برای زمان ظهور مهدی موعود و زمانیکه امام زمان ظهور کند، موکب داران از پیش قراولان تشکیل قرارگاه هستند.

فرمانده سپاه قدس ادامه داد: دامنه اربعین به لطف سالار شهیدان افزایش می یابد و ما باید مقدماتش را فراهم کنیم. وی با اشاره به حضور اهل سنت در موکب های اربعین حسینی، خاطرنشان کرد: امسال یک اجلاس بین المللی با حضور ۶۰ کشور مسلمان برگزار شد و اکثر شرکت کنندگان از اهل سنت بودند که در آن مساله فلسطین بررسی شد.

سردار قاآنی گفت: امام زمان (عج) پیاده روی اربعین را اداره می کند. باید افتخار کنیم که در این سیل عظیم خداوند جایگاه خدمت گذاری به زائران اربعین سالار شهیدان را به ما عطا فرموده است.

وی با اشاره به وقایع عراق، خاطرنشان کرد: با توجه به حوادثی که در عراق رخ داد، اگر افرادی مثل شهید سلیمانی نبودند در کنار مردم عراق، دلسوز و همراه، امروز مراسم اربعین با این شکوه برگزار نمیشد.

وی با بیان اینکه امسال در پیاده روی اربعین، بخش های مختلف دولت در حوزه زیرساخت حضور موثر داشتند، گفت: اربعین یک حرکت مردمی است اما نقش دولت ها در این حرکت و تامین  زیرساخت ها بسیار موثر است و الحمد الله شاهد بودیم دولت های ایران و عراق امسال در زیرساخت ها و مسایل اساسی اقدامات سازنده ای انجام دادند.

کد خبر 1726474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha