چاپ ۱۰۰درصدی کتب درسی دانش آموزان با کاغذ مازندران|به دنبال ایجاد شهرک تخصصی تولید نوشت افزار هستیم

نیک نژاد گفت: ۳۵هزار تن کاغذ مورد نیاز آموزش و پرورش در چوب و کاغذ مازندران تولید خواهد شد برای اولین بار ۱۰۰درصد کاغذ کتب درسی سال تحصیلی آینده تولید مازندران خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، امید نیک نژاد-مدیرعامل شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران در نشست خبری با بیان اینکه در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری و دستیابی به خودکفایی کاغذ در کشور این شرکت موفق شد سال گذشته ۷۰ درصد از نیاز کاغذ وزارت آموزش و پرورش برای کتب درسی ۱۴ میلیون دانش آموز ایرانی را تولید و امسال هم بیش از ۸۵درصد کاغذ کتاب های درسی از تولیدات این کارخانه خواهد بود، اظهار کرد: ۳۱۳ناشر در کشور از کاغذ تولید چوب و کاغذ مازندران در حال استفاده هستند.

چاپ ۱۰۰درصدی کتب درسی دانش آموزان با کاغذ مازندران|به دنبال ایجاد شهرک تخصصی تولید نوشت افزار هستیم

وی با بیان اینکه ۴۸هزار و ۵۰۰تن انواع کاغذ در این مجموعه تولید شد، گفت: محدودیت برق حدود ۵۰۰تن از تولید این شرکت کاسته است همچنین بخشنامه ای که مبنی بر منع تحویل چوب در روزهای تعطیل صادر شد نیز  برای تولید این شرکت چالش هایی وارد کرده است.

نیک نژاد بیان کرد: ۲۱هزار تن کاغذ چاپ و تحریر تولید و روانه بازار شد که در تنظیم بازار چاپ و نشر کشور اثرگذار بود.

وی از عقد قرارداد با آموزش و پروش جهت تامین کاغذ تحریر برای چاپ کتب درسی دانش آموزان کشور خبر داد و گفت: ۳۵هزار تن کاغذ مورد نیاز آموزش و پرورش در چوب و کاغذ مازندران تولید خواهد شد برای اولین بار ۱۰۰درصد کاغذ کتب درسی سال تحصیلی آینده تولید مازندران خواهد بود.

چاپ ۱۰۰درصدی کتب درسی دانش آموزان با کاغذ مازندران|به دنبال ایجاد شهرک تخصصی تولید نوشت افزار هستیم

نیک نژاد با بیان اینکه سال گذشته برای اولین بار بعد از ۲۶سال که از عمر این کارخانه می گذرد، چوب و کاغذ مازندران واحد نمونه سلامت محور در کشور معرفی شد، افزود: استقرار شهرک صنعتی خواست مردم جنوب شهر ساری بود که با اولویت استقرار صنایع سلولزی مجوز استقرار شهرک غیر دولتی اخذ شده است.

وی با بیان اینکه ۵۰واحد کوچک صنعتی با ظرفیت ۱۰۰۰هزار نفر اشتغال در قالب شهرک صنعتی غیر دولتی در جوار صنایع چوب و کاغذ مازندران ایجاد می شود، گفت: ایجاد شهرک تخصصی نوشت افزار را در دستور کار داریم.  

مدیرعامل شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران اظهار کرد: با مشارکت یکی از درگاه های فروش اینترنتی و چاپخانه و با استفاده از کاغذ ایرانی از ابتدای شهریور ماه امسال ۳۸۰هزار جلد دفتر مشق ارزان قیمت ۶۰برگ و ۱۰۰ برگ تولید و به فروش رسیده است.

وی، تولید دفترچه با کاغذ ایرانی را برگ زرین دیگری در آلبوم افتخارات شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران دانست و گفت: بر اساس هماهنگی های بعمل آمده با ناشر و با تامین کاغذ ایرانی، طرح روی جلد دفترچه های تولیدی نیز نمادهای ملی و ایرانی است.

نیک نژاد با بیان اینکه هزار و ۵۰۰تن کاغذ در اختیار فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار داده شد، خاطرنشان شد: با هدف تنظیم بازار کاغذ آمادگی داریم سه هزار و ۵۰۰تن کاغذ دیگر نیز در اختیار فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار داده شود.

وی با بیان اینکه کاغذ پایه مقوا و کاغذ پایه کاغذ دیواری نیز در این شرکت درحال تولید می باشد، گفت: کاغذ ام پی(پرینتر)، کاغذ نوت بوک(یادداشت) و کاغذ تحریر به همت توان کارگران زحمتکش چوب و کاغذ مازندران تولید شده است.

نیک نژاد به چالش هایی که شرکت گاز مازندران برای چوب و کاغذ مازندران ایجاد می کند اشاره کرد و افزود: بیش از ۸۰میلیارد تومان بدهی طی سه سال گذشته به این شرکت تحمیل شده که تلاش داریم در کنار رشد تولید به پرداخت این بدهی ها نیز توجه ویژه داشته باشیم.

وی بیان کرد: سال گذشته ۲میلیون و ۵۰۰یورو صادرات داشتیم که امسال نیز سه میلیون یورو صادرات هدفگذاری شده است.

نیک نژاد با بیان اینکه سال گذشته ۷۰۰تن کاغذ روزنامه تولید داشتیم، گفت: متاسفانه به عنوان کالای زیان ده از تولید این کاغذ در این شرکت جلوگیری بعمل آمده است.

کد خبر 1726476

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha