خدمت کردن به مردم زمینه‌ساز وحدت و انسجام ملی است

مولوی عبداللهی با بیان اینکه خدمت کردن به مردم زمینه‌ساز وحدت و انسجام ملی و حفظ امنیت است، گفت: مشکلات و گرفتاری‌ها با همت و تلاش مسئولان حل شدنی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، مولوی سید احمد عبداللهی امروز صبح (9 مهر) در همایش بزرگ امت محمد (ص) که به مناسبت هفته وحدت با حضور استاندار خراسان جنوبی در شهرستان مرزی درمیان برگزار شد اظهار کرد: با ولادت باسعادت پیامبر گرامی اسلام (ص) کشتی طوفان زده بشر به ساحل سعادت منتقل شد، پیامبر با نور خود از پیشانی بشر غبار ذلت را پاک باز کرد.

امام جمعه اهل سنت درمیان با بیان اینکه با یکی از اشتراکات مهم ما مسلمانان وجود پیامبر گرامی اسلام (ص) است، ادامه داد: پیامبر اسلام، رنج و اختلاف را برای امت نمی‌خواست و توانست با قلب رئوف خود قبیله اوس و خزرج را پس از سالهای اختلاف در کنار هم قرار دهد.

وی با اشاره به اینکه جنایت‌هایی امروز در دنیا به خاطر دوری از اخلاق پیامبر گرامی اسلام است، افزود: با وجود امکانات، نیروی انسانی، ثروث و منابع خدادادی در کشورهای اسلامی اما متاسفانه اخلاق نبوی در بین ما کمرنگ است.

مولوی عبداللهی یادآور شد: در یک ماه گذشته با وقوع سه انفجار در کشور همسایه پاکستان تعدادی زیادی از علمای اهل سنت کشته شدند که اینها ناشی از قساوت قلب و دوری از اخلاق نبوی است و دشمنان را خوشحال می‌کند.

امام جمعه اهل سنت مرکز شهرستان درمیان با تأکید بر اینکه پیامبر هرگز اختلاف امت خود را نمی‌خواهد، گفت: خواسته قرآن و اسلام کنار گذاشتن اختلافات در بین مسلمان است چراکه ما امت واحده هستیم.

وی با اشاره به اینکه در شهرستان مرزی درمیان فضای همدلی و تقریبی وجود دارد، اضافه کرد: در چنین شرایطی که دشمن نمی‌خواهد مسلمانان با هم متحد باشند، اتحاد بین ما در جهان نعمت است که باید حفظ و تقویت شود.

این عالم اهل سنت با بیان اینکه خدمت کردن به مردم زمینه‌ساز وحدت و انسجام و حفظ امنیت است، یادآور شد: موضوع مصلی شهر اسدیه ۳۰ سال بلاتکلیف بود که با دستور ویژه استاندار خراسان جنوبی و تلاش فرماندار درمیان محقق شد.

مولوی عبداللهی از مسئولان درخواست کرد در حد مقدورات و امکانات کشور در خدمت‌رسانی به مردم کوتاهی نکنند چرا که مشکلات و گرفتاری‌ها با همت و تلاش مسئولان حل شدنی است.

کد خبر 1726503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha