باید بخش باقیمانده قره باغ آزاد شود/ ایران مخالف اشغال است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران مخالف اشغال است،گفت: باید بخش باقیمانده قره باغ آزاد شود و به خاک اصلی اش برگردد .

محمود عباس زاده مشکینی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به تحولات در منطقه قره باغ گفت: جمهوری اسلامی ایران بارها و بارها رسما اعلام کرده است که مخالف اشغال است. با توجه به اینکه منطقه قره باغ متعلق به جمهوری آذربایجان است با آزادسازی این مناطق موافق بوده و در درگیری های سال گذشته نیز از طرف جمهوری اسلامی ایران به این موضوع تاکید شده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اعتقاد داریم الان نیز باید بخش باقیمانده قره باغ آزاد شود و به خاک اصلی اش برگردد منتهی اعتقاد داریم که مرزهای بین المللی کشورهای منطقه نباید دستخوش هیچ گونه تغییری شود.

وی افزود: ملت ما قرابت بسیار نزدیکی با مردم جمهوری آذربایجان دارند. مردم آذربایجان شیعه و به زبان ما صحبت می کنند، ملت های دو  کشور اشتراکات زبانی، اعتقادی و جغرافیایی دارند. جمهوری اسلامی ایران با توجه به شناخت و اقتدار و محبوبیتی که در دل منطقه دارد بهتر از این می تواند قضایا را مدیریت کند. اعتقاد داریم کشیده شدن پای کشورهای بیگانه به موضوع قفقاز به نفع هیچ کدام ازکشورهای همسایه ما نیست.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس در مورد دخالت های رژیم صهیونیستی در این منطقه نیز گفت: رژیم صهیونیستی تلاش می کند برای اینکه خودش را زنده نگه دارد هر جا ردپایی از جمهوری اسلامی ایران وجود دارد آنجا حضور پیدا کند و بگوید من زنده ام و این رژیم باید بداند که کوچک تر از آن است که بتواند نقش بزرگی را در منطقه بازی کند.

وی خاطر نشان کرد: اسراییل صد سال دیگر کار کند نمی تواند در دل مردم منطقه به ویژه مردم شیعه آذربایجان جایی برای خودشان پیدا کنند. ممکن است در جایی چهار متر زمین برای خودشان پیدا کنند و قطعا اگر دست ملت های منطقه به این پایگاه برسد، آن ها را بر می چینند. اسراییل در داخل خودش به شدت با بحران مواجه است و با این مسیری که طی می کنند به سمت فروپاشی می روند.

انتهای پیام/

کد خبر 1726593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha